وزارت خارجه آمریکا از آغاز فعالیت کاردار این کشور در سومالی خبر داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ آمریکا از سه شنبه به طور رسمی نمایندگی دیپلماتیک برای سومالی دایر کرد اما در این کشور درحال جنگ که آمریکایی ها 20 سال پیش با خاطره بدی از آن خارج شدند، ‌سفارتخانه یا سفیر ندارد.
 
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد سمت دیپلماتیک و کنسولی آمریکا در سفارت آمریکا در نایروبی کنیا مستقر است و یک کاردار آن را هدایت می کند.
وزارت امور خارجه آمریکا ژانویه 2013 دولت فدرال سومالی را به رسمیت شناخت و سپس از سرگیری روابط دیپلماتیک با مقامات موگادیشو را اعلام کرد . پس از آن در ماه مه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به مدت چندین ساعت دیدار بی سابقه ای از آن انجام داد.
 
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در فوریه حتی یک سفیر زن برای این کشور انتخاب کرده بود اما سپس به « دلایل شخصی » حرف خود را پس گرفت.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: آغاز این عملیات آمریکا در سومالی از ادامه تلاش ها برای عادی سازی روابط بین دو کشور حکایت دارد. 

این منبع تصریح کرد دیپلمات های آمریکایی در صورتی که شرایط امنیتی امکان دهد ، به طور مرتب به سومالی سفر خواهند کرد .
 
‌سومالی که از سال 1991 وارد آشوب شده است از سال 2007 با شورش گروه تروریستی  شباب ( وابسته به القاعده ) درگیر است و یک نیروی منطقه ای آفریقایی مرکب از 22 هزار نفر با حمایت نظامی آمریکایی ها با آن مبارزه می کند.

سه شنبه گذشته ،‌دست کم 50 نظامی اوگاندایی این نیروی اتحادیه آفریقا در حمله شباب به پایگاه آنان کشته شدند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار