وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر لزوم ادامه اعمال فشار بر ایران به عنوان کشوری تاثیر گذار در منطقه، تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه ی خود در ابتدا به برنامه های جان کری، وزیر خارجه آمریکا در روزهای آینده اشاره کرد و سپس در ارائه گزارشی از فعالیتهای روزهای گذشته ی جان کری گفت: آقای وزیر در پایان هفته ی گذشته گفتگویی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر (رژیم) اسرائیل داشت و در این گفتگو به موضوعاتی از جمله مسئله لزوم ادامه ی اعمال فشار بر ایران به منظور کاهش فعالیتهای این کشور که به برهم زدن ثبات در منطقه منجر می شود، پرداخت و موافقت خود را با ادامه ی حفظ احتیاطات لازم در این رابطه در هفته های آتی اعلام نمود. کری بر تعهد آمریکا به حفظ امنیت اسرائیل و ادامه روابط نظامی و امنیتی با اسرائیل تأکید کرد.
 
وی در بخشی از پاسخ به پرسشی درباره سوریه، به مسئله روابط ایران و عراق اشاره کرد و گفت: نقطه نظر ما درباره مداخله ایران در عراق تغییری با گذشته نکرده است. ما متوجه هستیم که آنها نگرانی هایی در مرز خود با عراق دارند و همچنین می دانیم که آنها حمایت هایی از برخی نیروهای شبه نظامی شیعه در داخل عراق می کنند. اما پیام ما به مقامات ایران همان چیزی است که به مقامات همه کشورهای دیگر منطقه اعلام می کنیم، و آن این است که اگر می خواهید در مسئله عراق دخالت داشته باشید، باید از طریق دولت این کشور و به طور رسمی باشد. اقدامی ننمایید که باعث افزایش درگیریها و یا ایجاد تنشهای قومی بیشتر (در عراق) شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
سریالهای متنوع وتکراری آمریکابرای عامه مردم
آخرین اخبار