مدیرکمیته امداد امام خمینی آمل گفت:به‌واسطه تعامل موجودبا آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، مراکز دولتی و خصوصی در سطح شهرستان آموزش‌های کسب وکار به‌صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلام‌رضا علیپور کمیته امداد را یکی از مهم‌ترین نهادهای حمایتی دانست وگفت: این نهاد به دستور امام امت برای کاهش فقر در جامعه کار خود را آغاز کرد و امروز در بخش‌های مختلف درمان، اشتغال، جهیزیه عروس، عمرانی، فرهنگی، دینی، مذهبی و توجه به تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان فعالیت دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم این نهاد، مهارت‌آموزی و آموزش مهارت‌های لازم به مددجویان جویای کار است تا به مرز خودکفایی برسند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی آمل با اعلام اینکه آموزش اشتغال در بین جوانان و افراد تحت حمایت انجام می‌شود، ادامه داد:همه آموزش‌ها در زمینه اشتغال در اداره کمیته امداد امام خمینی انجام نمی‌شود ولی به‌واسطه تعاملی که با آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، مراکز دولتی و خصوصی در سطح شهرستان داریم آموزش‌ها به‌صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

علیپورتصریح کرد: از ابتدای سال جدید تاکنون در بحث آموزش ۷۵ مورد و در زمینه حرفه‌آموزی ۲۶ مددجو مهارت‌های لازم را کسب کردند که در مجموع، ۱۳۸ مددجو جهت ایجاد مشاغل پایدار و پویایی در کسب و کار آموزش‌های لازم را کسب کردند.

علیپور پایداری مشاغل و پویایی در کسب و کار را وابسته به آموزش و نظارت لازم دانست و ادامه داد: تاکنون در این بین بیش از ۹۱ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال هزینه شده است.

وی در مورد نوع آموزش‌ها گفت: آموزش‌های ارائه‌شده به مددجویان به‌صورت بلندمدت، کوتاه مدت، آموزش‌های مربوط به دانش‌آموزان و آموزش‌های کاریابی در راستای پویایی افراد و توسعه مشاغل انجام می‌شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.