دحوالارض روزی برای تقرب بندگان به خدا است و خداوند در این روز نظر لطف به بندگان دارد.

دحوالارض فرصتی ویژه برای نزدیکی به خدابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام محمود رجبی با اشاره به 25 ذی القعده روز دحوالارض اظهار کرد: روز و شب دحوالارض از ایام‌الله پربرکت و مهم است، در روایات به روزه‌داری در روز دحوالارض دستور داده شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: اعمالی برای شب و روز دحوالارض تعیین شده، در این روز درهای رحمت الهی باز بوده و زمینه‌های ارتباط بندگان به خدا فراهم است، زیرا روزی است که نخستین نقطه زمین پدیدار شده است.
 
قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه بخش‌های دیگر زمین از مکان کعبه گسترش پیدا کرده است، گفت: در آیات مختلف معنای دحوالارض تفسیر شده و رحمت الهی در این روز بر بندگان نازل شده است.
 
وی در ادامه صحبتهای خود افزود:  از حضرت علی(ع) روایت است که فرمود: «نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در روز بیست و پنجم ماه ذی‌القعده، روز دحوالارض بوده است. و هرکس این روز را روزه بدارد و شب آن را به عبادت بپردازد، به پاداش عبادت صد‌ساله رسیده است؛ عبادت صد ساله‌ای که روز‌های آن را به روزه و شب‌های آن را به عبادت گذرانیده است.

رجبی یادآور شد: اعمال عبادی به معنای خاص یا عام سبب تقرب به خداوند می‌شود، در روایات نقل شده، کسی که این اعمال را انجام دهد ثواب 100 سال روزه‌داری و شب زنده‌داری نصیبش می‌شود.
 
وی با بیان اینکه باید فرصت دحوالارض غنیمت شمرده شود و بیشترین بهره‌برداری از این روز و شب صورت گیرد، گفت: در روایت آمده است که روزهایی وجود دارد که نسیم رحمت الهی می‌وزد، بنابراین باید خود را در مسیر این نسیم قرار دهیم.

وی یادآور شد: اگر بندگان از چنین ایامی غفلت کنند، این فرصت‌ها مانند ابرهایی که با سرعت عبور می‌کنند از دست می‌روند.
 
انتهای پیام/ح
برچسب ها: قم ، دحوالارض ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.