لند آرت «زمین در آینه زمان» امروز در پارک پردیسان اجرا می‌شود.

مریم شمخالی طراح و مجری لند آرت «زمین در آینه زمان» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از هنرهای که امروزه توجه ویژه‌ای به آن می‌َشود هنر لند آرت یعنی هنر زمین است. هنر زمینی، جنبشی است که هنرمندان این سبک برای تولید اثر هنری از مصالح طبیعی و ارگانیک و آلی مانند چوب و سنگ و برگ و فلز استفاده کرده و اغلب اثر هنری را در فضای بکر و به دور از تکنولوژی اجرا می‌کردند.

وی افزود: این هنر می‌تواند مفاهیم فلسفی را با بازنمایی زینتی طبیعی بیان می‌نماید و در مورد این پروژه باید چنین بگویم که در این طرح ما به این نکته توجه داشتیم که زمین محل زندگی برای ما انسان‌ها، اهمیت حیاتی دارد و زمان به معنی گذر و عبور همواره در زندگی در جریان است. انسان همواره پس از دوره‌ای به بررسی آن می‌پردازد و از زمان به معنای شاخص سنجش استفاده می‌نماید و واژه عمومی «زمان چه بر سر ما آورده» استفاده می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح نیز دو عنصر زمین و زمان دو عنصر هستند و شکل نهایی طرح با محوریت دو حرکت حلزونی، در نهایت بازنمایی چهره انسان است. فرم حلزونی با توجه به مفهوم زمان استفاده شده. این فرم همواره مفهوم پیچش درونی را یادآوری می‌نماید و از نقطه شروع و با یک فرم چرخش به سمت داخل حرکت می‌کند.

شمخالی هم چنین اظهار کرد: در این طرح دقیقا مفهوم حرکت درونی استفاده شده و گذر زمان به صورت دو حرکت حلزونی یکی خلاف عقربه ساعت به مفهوم بازگشت به گذشته و دیگری در جهت عقربه‌های ساعت یعنی به زمان حال و گذری به آینده را بیان می‌کند. در حرکت حلزونی سمت راست دقیقا قرینه همین حرکت است و با حرکت در جهت عقربه‌های ساعت و حرکت رو به جلو آینده را نشان دهد تمام رنگ‌ها تبدیل به رنگ‌های خاکستری شده‌اند و هوای آلوده جای رنگین کمان را گرفته و در نهایت به کره زمینی می‌رسیم که در مرحله نابودی قرار می‌گیرد و مملو است از آسمان خراش‌ها و کارخانه‌های تولید آلودگی.

وی گفت: هدف ما در این پروژه اساتید و شاگردان در اجرای نهایی و انجام کار گروهی است.

گفتنی است؛ این پروژه هنری امروز در پارک پردیسان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار