معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: از هم اکنون برای حضور پرقدرت ورزشکاران قمی در بازی‌های آسیایی 2018 برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم روح‌الله رمضانی گفت: موضوع حضور در بازی‌های آسیایی دوره بعد یکی از مهمترین اولویت‌های بخش ورزش قهرمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان قم به شمار می‌رود.
 
روح‌الله رمضانی افزود: حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک و همچنین کسب سهمیه برای اعزام به رقابت‌های ورزشی بازی‌های آسیایی در دوره آتی که سه سال دیگر برگزار می‌شود دو موضوع مهمی است که از مدت‌ها قبل در این اداره کل در دست کارشناسی و اقدام لازم قرار دارد.
 
وی اشاره کرد: سال‌های زیادی است که از قم هیچ ورزشکاری مجوز حضور در مسابقات المپیک را کسب نکرده و در فاصله زمانی اندک تا زمان برگزاری المپیک 2016 کار بسیار سختی برای کسب سهمیه داریم.
 
وی عنوان کرد: با این حال از بازی‌های آسیایی دوره قبل که در سال 2014 به میزبانی شهر اینچئون کره جنوبی به انجام رسید یک مدال ارزشمند طلا در رشته کاراته توسط امیر مهدی‌زاده در کارنامه داریم، ضمن اینکه از بازی‌های پاراآسیایی 2014 نیز مدال طلای والیبال نشسته توسط حسین گلستانی به ورزش قم اختصاص پیدا کرد.
 
رمضانی عنوان کرد: حتی برای ما مهم است که در بازی‌های پارالمپیک 2016 هم نماینده داشته باشیم زیرا آخرین بار در دوره قبل که در سال 2012 به میزبانی لندن برگزار شد خانم فاطمه متقی‌کاشانی به عنوان نماینده قم مربی تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران بود.
 
وی در ادامه از تشکیل سومین جلسه ستاد بازی‌های آسیایی 2018 به میزبانی کشور اندونزی و مسابقات المپیک و پارالمپیک 2016 به میزبانی کشور برزیل در این اداره کل خبر داد و عنوان کرد: حتما علاقمندان به ورزش می‌دانند که المپیک کمتر از یک سال دیگر در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود و بازی‌های آسیایی سه سال زمان دارد.
 
رمضانی با اشاره به برگزاری این جلسه در حضور رئیس هیئت‌های عضو ستاد، بیان کرد: در این جلسه راهکارهای تلاش موثر برای برنامه ریزی هرچه بهتر هیئت‌های عضو ستاد در راستای ارتقاء عملکرد نخبگان ورزشی استان با هدف افزایش تعداد ورزشکاران ملی در تیم‌های ملی ورزش کشورمان مطرح شد.
 
 
انتهای پیام/س

برچسب ها: قم ، حضور ، ورزشکاران ، قمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.