مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال جاری دارای مطالعه طرح هادی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بازدید از طرح های هادی روستاهای علی آباد علیا و سفلی - دیزج - قویونقشلاقی - پاشابیگ - برج سفلی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های انجام یافته تا پایان سال جاری تمامی روستا های بالای20 خانوار استان دارای مطالعه طرح هادی خواهند شد گفت : با همکاری و مشارکت اهالی هیچگونه محدودیتی جهت ساخت وساز جدید و همچنین الحاق به محدوده طرح هادی وجود ندارد و در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه قابل اقدام میباشد و مردم باید بیشتر به احداث ساختمانهای طبقاتی برابر ضوابط اقدام کنند .

قربان محمدی گفت: فقط زمینهای لم یزرع به محدوده روستاها الحاق خواهند شد و با تخریب کنندگان و ساخت و سازهای غیر اصولی و مغیر مجاز در زمین های زراعی و باغی برخورد خواهد شد و مجوزی صادر نخواهد شد .

وی درخصوص نحوه ی اجرای طرح هادی و مشارکت مردم و دهیاریها خاطر نشان شد :در صورتیکه آزادسازی مسیرتوسط اهالی انجام یابد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز پس از تایید بخشداری نسبت به آواربرداری اقدام خواهد نمودو چنانکه جدول گذاری مسیر برابر طرح هادی وطبق نظارت بنیاد انجام یابدپس از تایید موضوع توسط بنیادمسکن شهرستان،زیر سازی نیز توسط بنیاد مسکن انجام خواهد پذیرفت و در ادامه در صورتیکه پیاده رو سازی نیز توسط مردم و دهیاری وبرابر ضوابط ونظارت بنیاد انجام پذیرد،آسفالت همان روستا نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اجرا در خواهد آمد.

محمدی محرومیت‌زدایی، جلوگیری از مهاجرت و خودکفایی در معیشت روستائیان را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها عنوان نمود و گفت: با اجرای طرح هادی، چهره روستا متحول و از مهاجرت روستاییان جلوگیری می‌شود و بر همین اساس از ۲۸۳ هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان شرقی بیش از ۱۴۵ هزار واحد یعنی حدود تقریبا بالای ۵۰ درصد مقاوم سازی و نوسازی شده است.

وی گفت: بنیاد مسکن به منظور تحقق اهداف مقاوم سازی و بازسازی درروستاها حدود ۱۵ میلیون تومان وام با کارمزد پنج درصد برای ساختمان‌های یک طبقه مخصوصا برای زوج های جوان پرداخت می کند و ساختمان‌های ساخته شده پس از چهار مرحله با نظارت مهندسان بنیاد و رعایت تمام ضوابط به منظور پیشگیری از وقوع دیگر حوادث که ممکن است منجر به تخریب ساختمان شود، انجام می پذیرد و حتی این ‌سازه‌ها از سوی شرکت‌‌های بیمه تحت پوشش قرار می گیرند.

وی افزود : تاکنون ۹۷۴ واحد مسکن با اعتبار بیش از ۲۱۱ میلیارد و 250 میلیون ریال از محل اعتبارات مسکن مهر در هشترود ساخته شده است که از این تعداد ۶۴۵ واحد بصورت خود مالک، ۲۹۱ واحد بصورت تعاوتی، ۱۳ واحد جهت ارائه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۵ واحد نیز از طریق انجمن خیرین مسکن ساز احداث شده است.

وی در خصوص مشکلات برخی از پروژه های مسکن مهر هشترود نیز گفت: پروژه ۲۹۱ واحدی مسکن مهر شهرستان ازشروع عملیات اجرایی این مجتمع تاکنون یکصد واحد بصورت کامل اتمام یافته وحدود ۲۰ خانوار نیز در محل پروژه اسکان یافته اند، بزودی حل شود و راهکارهای لازم در خصوص چگونگی پرداخت وام به اعضا و گروه های ساخت ارائه و اقدامات لازم جهت افزایش وام تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

در پایان گفتنی است، افتتاح نمادین350 امین واحد مقاوم سازی شده از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی ونوسازی مسکن روستایی در سال 94در روستای برج سفلی از توابع بخش نظرکهریزی با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان وهیئت همراه افتتاح شد و روستای برج سفلی که دارای 61 خانوار میباشدتاکنون 54 واحد آن توسط بنیاد مسکن نوسازی شده است.

وی گفت:برای اجرای طرح هادی روستای پاشابیگ مبلغ3میلیاردو300 میلیون ریال اعتبار وبرای دیوار حایل و پلهای بتنی و پارک کودک روستای برج سفلی اعتباری بالغ بر2 میلیارد ریال اجراشده است

همچنین با حضور محمدی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افتتاح نمادین350 امین واحد مقاوم سازی شده از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی ونوسازی مسکن روستایی در سال 94در روستای برج سفلی از توابع بخش نظرکهریزی هشترود افتتاح شد

روستای برج سفلی دارای 61 خانوار میباشدتاکنون 54 واحد آن توسط بنیاد مسکن نوسازی شده است.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.