نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سخنرانی امروز خود در اندیشکده بروکینگز درباره توافق هسته‌ای و نقش ایران در منطقه صحبت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، "هیلاری کلینتون،" وزیر امورخارجه سابق آمریکا چهارشنبه در سخنرانی خود پیشنهاداتی را درخصوص توافق هسته‌ای ایران ارائه خواهد داد. از آنجاییکه بحث درمورد این توافق در واشینگتن بالا گرفته، این 5 پیشنهاد که با هدف پیشگیری از نفوذ ایران در منطقه طرح می‌شود، نشان‌دهنده تجربه کلینتون در حوزه سیاست خارجه است.

پیشنهادات وی شامل تعهد برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی، افزایش حضور نظامی در حوزه خلیج فارس، آزادی زندانیان آمریکایی در ایران و چند مورد دیگر می‌شوند. به نظر می‌رسد کلینتون از این فرصت برای کم‌رنگ کردن بحث‌های مربوط به ایمیل‌‌های شخصی‌اش استفاده می‌کند. وی در مبارزات انتخاباتی از توافق هسته ای ایران حمایت می‌کند و بارها به تلاش‌های خود برای آوردن این کشور پای میز مذاکرات بوسیله تحریم‌ها اشاره کرده است.

وی در سخنرانی خود خواهد گفت: من از توافق ایران حمایت می‌کنم و هم‌اکنون تردید چندانی درخصوص این توافق در کنگره باقی نمانده است. این توافق بخشی از یک استراتژی وسیع‌تر درقبال ایران است. وی باتوجه به اینکه توافق شامل راهکارهایی برای رسیدن به روابط متعادل با ایران نمی‌شود، خواهد گفت: ما باید به دنبال اجرای توافق، پیشگیری از نفوذ ایران و تقویت هم‌پیمانان خود باشیم.

وی همچنین به اهمیت خلیج فارس برای آمریکا و ضرورت باز نگه داشتن تنگه هرمز نیز اشاره خواهد کرد. این نامزد انتخاباتی بخشی از سخنان خود را به حضور نظامی کشورش در خلیج فارس و تقویت نظامی و اطلاعاتی هم‌پیمانانش اختصاص خواهد داد. در واقع "کلینتون" بر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی تأکید خواهد کرد. وی همچنین برنامه‌هایی مبنی بر تقویت سامانه دفاعی موشکی و بهبود تکنولوژی تشخیص تونل این رژیم را در نظر دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار