نفت در هفته‌ای که گذشت؛

اسپانیا خواهان گاز ایران/ واردات روزانه ٦ میلیون لیتر بنزین به کشور

افزایش حجم صادرات گاز ایران به عراق، تولید بنزین با کیفیت در پتروشیمی و مذاکره با هیات‌های خارجی مهم‌ترین رویدادهای صنعت نفت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت کشور باز هم شاهد ورود هیات‌های خارجی از کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، اتریش، آلمان و مکزیک بوده که در این دیدار مذاکرات گسترده‌ای در بخشهای مختلف صنعت نفت صورت گرفت هر کدام از طرفین توافق کردند که در صورت لغو تحریم تعاملات خود را در عرصه سرمایه‌گذاری و تبادل دانش و فناوری گسترش دهند.

حجم صادرات گاز به عراق در قالب یک الحاقیه به قرارداد اصلی به ٣٥ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه برای رفع کسری حدود ٦ میلیون لیتر در روز واردات بنزین داریم گفت: مکمل بنزین وارد نکرده‌ایم.
پس از گذشت 8 سال از شروع عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا بالاخره بعد از کش و قوسهای فراوان لطف دولت یازدهم شامل حال این پالایشگاه شده و حیات دوباره گرفت.

احیا محموله سوخت هوایی (GP٤) دریافتی از خط لوله ری_ مهرآباد با انجام فرآیندهای مهندسی و کنترل کیفی ٢٧ میلیارد ریال صرفه جویی ایجاد کرد.
وزیر نفت گفت: مکزیک اعلام آمادگی کرده که اگر اوپک وارد بحث مدیریت بازار شود مکزیک هم آمادگی دارد با اوپک همکاری و همیاری نماید.

احتمال شناسایی و کشف مخازن گازی جدید در شمال شرق کشور

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق و مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از احتمال شناسایی و کشف مخازن گازی جدید در شمالشرق کشور خبر داد.
در گذشته بنزین تولیدی اکتان‌افزا بوده بنابراین به ادعای مسولان نفتی و محیط زیست این نوع بنزین سبب آلودگی در محیط زیست می‌شد این درحالیست که معاون وزیر نفت خبر از تولید بنزین با کیفیت بالا و برابر با پالایشگاه اراک در پتروشیمی‌ می‌دهد.

با توجه به اینکه از ابتدای طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی تولید زودهنگام در دستور کار نبوده بنابراین تولید از آن به بهار 95 واگذار شد.
وزیر انرژی اسپانیا گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای ایران شرکت‌های اسپانیایی علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند.
مقامات اسپانیایی طی مذاکراتی با طرف ایرانی تمایل خود را برای واردات گاز از ایران اعلام کردند.
قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: شرکت‌های مطرح دنیا در عرصه صاحب دانش و فناوری میادین نفت و گاز، هشتم مهرماه به منظور گسترش تعاملات در ایران گردهم می‌آیند.

در حالی که عضو کمیسیون انرژی مجلس فساد مالی 80 میلیارد تومانی در این ستاد عنوان می کند قائم مقام ستاد حمل و نقل از مطالبات 90 میلیارد تومانی خبر داد.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: تلاش می شود میزان صادرات نفت ایران به اسپانیا به سطح پیش از اعمال تحریمها یعنی ٢٠٠ هزار بشکه در روز برسد.
وزیر انرژی، صنعت و گردشگری اسپانیا از تمایل شرکتهای اسپانیایی برای همکاری با شرکتهای ایرانی با هدف تولید مشترک و حضور در بازار خاورمیانه خبرداد.
نرم‌افزار شبیه‌ساز مخازن نفت و گاز توسط متخصصان داخلی بدون کمک از نیروهای خارجی برای نخستین بار در کشور بومی‌سازی شد.

در هفته دوم شهریور ماه، 530 میلیون و 400هزار لیتر بنزین در کشور به مصرف رسیده که 103میلیون لیتر از آن متعلق به شهروندان تهرانی بوده است.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: استفاده از گوگرد به‏ جاي قير صرفه اقتصادي بالايي را به همراه دارد.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهش و فناوری یکی از حلقه‌های مفقوده‌ای بوده که هم‌اکنون به توسعه اقتصادی منجر شده است.
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: قرارداد انتخاب مشاور ایرانی پروژه مطالعه احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان ظرف 10 روز آینده نهایی می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی ایالت بادن وورتمبرگ گفت: شرکتهای آلمانی به همکاری با ایران اعتقاد دارند و خواهان مشارکت در بخشهای مختلف اقتصادی، صنعتی و انرژی ایران هستند.
وزیر نفت گفت: شرکتهای آلمانی و ایرانی می توانند مذاکرات خود را تا پیش از لغو تحریمها آغاز کنند تا قرارداد بین آنها بلافاصله بعد از برداشته شدن تحریمها امضا شود.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: زمانی تار و پود تولید داخلی رونق می‌گیرد که دروازه وارداتی به کشور بسته شود.
با توجه به اینکه در ماههای اخیر قیمت بلای جان بشکه‌های رنگارنگ در جهان شده است حال با این اوصاف وزیر نفت ایران دم از احیای افزایش سهمیه تولید و صادرات حتی با وجود کاهش قیمتها می‌زند.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: این اتحادیه آمادگی واردات بنزین با کیفیت را با نظارت دولت دارد.
سخنگوی کمسیون انرژی مجلس گفت: تا وقتی که به نفت وابسته هستیم فضای سیاسی نمی‌گذارد اقتصاد کشور رونق بگیرد.
معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، ظرفیت تولید گاز از روزانه ٥٠٠ میلیون مترمکعب کنونی به یک میلیارد مترمکعب افزایش می یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار