به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از سایت پلنت نیکو روزبرگ راننده آلمانی تیم مرسدس دو دور مانده به اتمام مسابقه به دلیل مشکل موتور نتوانسته بود به خط پایان برسد. اما تیم مرسدس در دورهای آخر به لوئیس همیلتون اعلام کرده بود که تایمهای بهتری ثبت کند. این در حالی بود که لوئیس به راحتی در رده اول حضور داشت و تایمهای بهتر برای این راننده مرسدس بی معنا بود.
طبق اطلاعاتی که منتشر شده، ظاهراً فشار باد تایرهای اتومبیلهای مرسدس از فشار باد استانداردی که کمپانی پیرلی برای این رقابت در نظر داشت پایینتر بود. کمپانی پیرلی عنوان کرد تیمها باید فشار باد تایرهای خود را بر روی ۱۹.۵ PSI تنظیم میکردند.
اما فدراسیون جهانی بعد از بررسیها متوجه شد تایر عقب سمت چپ اتومبیل همیلتون ۰.۳ PSI پایینتر از حد استاندارد بوده و فشار باد تایرهای اتومبیل روزبرگ هم ۱.۱ PSI کمتر گزارش شد.
فدراسیون جهانی نتیجه این تحقیق خود را در اختیار تیم مرسدس گذاشت و این تیم هم در دورهای آخر از همیلتون خواسته بود تا دورهای بهتری ثبت کند.
گفته میشود احتمالاً جریمه زمانی (+۲۵ ثانیه) یا اخراج از رقابت، جریمهای است که فدراسیون جهانی برای این تیم آلمانی در نظر گرفته است.
انتهای پیام/