اردبیل؛

افزایش سرانه مصرف عسل در کشور

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت تغذیه با عسل به عنوان یکی از با ارزش‌ترین مواد غذایی، در حال حاضر میزان مصرف سرانه مردم از 180 گرم به بیش از 925 گرم افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید فردین صفوی افزود: این امر ناشی از اعتمادسازی زنبورداران است که هنوز با میزان مصرف سایر کشورها فاصله زیادی داریم.

وی گفت: امیدواریم با همکاری مشترک با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بستر ارتقای مصرف و سالم‌سازی فضای تولید فراهم آید.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان دفاع از حقوق زنبورداران را جزء وظایف قانونی اتحادیه برشمرد و گفت: البته وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های قانون‌گذار به همراه تلاشی که در راستای تسهیل قوانین و مقررات انجام می‌شود، فعالیت‌ها و کارها به نفع فعالان این صنعت و سرمایه‌گذاری‌های مؤثر انجام شده است.

صفوی یکی از مهمترین مباحث را در این حوزه بحث آموزش، ترویج و فرهنگسازی این صنعت زودبازده همچنین زنبور عسل به عنوان یک حشره گرده‌افشان و حافظ محیط زیست که نقش بسیار مهمی را در ارتقای کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی دارد، عنوان کرد و افزود: احیای مراتع و جنگل‌ها در نتیجه حفظ خاک در سایه این عنصر ارزشمند دارای اهمیت است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، سرانه ، مصرف ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.