طرح‌های بنیاد برکت مازندران در شرکت فولادین تراش آمل (فتا) به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به این که استان مازندران دارای ویژگی خاصی است، گفت: شهرستان آمل به واسطه وجود علما و بزرگان دینی و در دهه های اخیر وجود مراجع در حوزه علمیه های و درحال حاضر حضرات آیات جوادی و حسن زاده آملی سهم بزرگی در کشور دارد و انتظار این است که به آمل بصورت ویژه رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های این ستاد موازی کاری نیست، افزود: برنامه های این ستاد در مقابل مردم و دولت نیست و خوشبختانه هیچ گونه رانت و امتیاز خاصی نداریم و اصل مأموریت ما توانمندسازی اقتصادی مردم مناطق محروم است.

مخبر ادامه داد: بنیاد برکت از آذر ماه سال 86 با پیگیری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف شناسایی فرصت‌های بخش خصوصی به عنوان موتور توانمندسازی اقتصادی در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور تأسیس شده است.

وی اشاره کرد: تشکیلات ما مدعی نیست که تدابیر رهبری معظم انقلاب را به نقطه رضایت و مطلوبیت رسانده است اما خوشحال هستیم که در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود:‌ در راه‌اندازی طرح‌های عمرانی، زیربنایی اقتصادی، مدرسه‌سازی، تأسیس و توسعه پژوهش‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و صنعتی به گونه‌ای عمل می‌کنیم که این پروژه‌ها دارای تأثیرگذاری کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور به همراه افزایش فرصت‌های شغلی،‌ توسعه کارآفرینی و فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در مازندران بیش از 103 میلیارد در ساخت مدرسه و خانه عالم هزینه شده است ادامه داد: تاکنون در کشور 215 طرح اقتصادی با هدف اشتغال زایی 140 هزار شغل و ساخت 700 مدرسه و مسجد ، 2 هزار طرح های زیربنایی و تحت درمان 30 هزار بیمارسرطانی توسط بنیاد برکت کشور صورت گرفته است.

مخبر با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما رسیدگی به مناطق محروم است، تصریح کرد: در طول چند سال گذشته 4 هزار میلیارد در مناطق روستایی کارهایی شده است که با راه‌اندازی تمامی طرح‌هایی که با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تأسیس می‌شود، منجر به کارآفرینی برای 135845 نفر در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور خواهد شد.

وی یادآورشد: این طرح‌ها 875 دهستان در 31 استان کشور را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و بر وضعیت زندگی و اشتغال ساکنان این روستاها تأثیرات مثبتی دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.