کارشناس جهاد کشاورزی دهگلان در جریان کاشت زعفران در روستای گردمیران علیا گفت: یکی از بانوان این روستا در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع اقدام به کشت محصول زعفران نموده است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ حیدریان گفت:این بانوی دهگلانی از طریق آموزش های جهاد کشاورزی که از فروردین ماه امسال شروع شد، توانست در زمینه کشت این محصول گرانبها اقدام نماید.

وی افزود: زعفران گیاهی خوراکی و دارویی است که نیاز آبی بسیار پایینی دارد و منطقه دهگلان جوابگوی این محصول با ارزش است.

کارشناس جهاد کشاورزی دهگلان بیان کرد: بذر این محصول در باغی از تولید گیاهان دارویی تهیه شده و عاری از هرگونه بیماری و آفت بوده و از منبع موثق تهیه شده است.

حیدریان افزود: در یک هکتار5 الی 8 کیلوگرم زعفران تولید می شود و اگر نیازهای آبی و عملیات کاشت ،داشت و برداشت به خوبی انجام شود بهره وری بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: کاشت زعفران یکی از اشتغالزایی ترین محصولات کشاورزی برای زنان روستایی است و در هر هکتار برای دو خانواده بصورت مستقیم ایجاد اشتغال می نماید.

کارشناس جهاد کشاورزی دهگلان درپایان گفت: این محصول یکی از پر درآمدترین گیاهان داروی و ادویه ای است که بصورت پیاز کشت می شود و بهترین زمان کشت آن اواخر شهریور و زمان گل دهی آن مهر وآبان ماه است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کاشت ، زعفران ، روستا ، آفت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.