مذاکره کننده ارشد فلسطین اظهار داشت تشکیلات خودگردان در روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سما، "صائب عریقات" -- مذاکره کننده ارشد فلسطین – از بازنگری در روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی خبر داد. 

صائب عریقات با اشاره به تاخیر در برگزاری نشست شورای ملی فلسطین گفت: "برگزاری نشست شورای ملی فلسطین به درخواست حماس و جهاد اسلامی به تاخیر افتاد. چرا که در اینصورت، برای رایزنی ها و فراهم کردن مقدمات بهتر برای نشست، فرصت بیشتری فراهم خواهد بود." 

عریقات تصریح کرد: "محمود عباس خواهان جلوگیری از اقداماتی است که نتیجه آن خلاء سیاسی در فلسطین است." 

وی در ادامه اظهار داشت: "نشست شورای ملی تا اواخر سال جاری میلادی به تاخیر می افتد. ضمن اینکه هدف از این نشست، صرفا انتخاب اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیست. بلکه هدف از آن، اجرایی شدن تصمیمات شورای مرکزی به ویژه بازنگری در توافقات سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی است."  

عریقات افزود: "محمود عباس در ماه جاری و قبل از سفر به نیویورک جهت مشارکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به کشورهای عربی و اروپایی سفر خواهد کرد. او می خواهد با این کشورها درباره چگونگی روابط آینده فلسطین با رژیم صهیونیستی رایزنی کند." 

احمد مجدلانی از دوستان بسیار نزدیکِ محمود عباس اخیرا فاش کرده بود محمود عباس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، لغو توافقنامه "اوسلو" را اعلام خواهد کرد.

صائب عریقات ادامه داد: "ما به رژیم صهیونیستی، اروپا و آمریکا اعلام کرده ایم، شرایط اینگونه ادامه نخواهد یافت. زیرا اجازه نمی دهیم رژیم صهیونیستی همچنان از زیر بار مسئولیت هایش در توافقنامه های امضا شده شانه خالی کند."

مذاکره کننده ارشد فلسطینی درباره تحرکات رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی و تلاش تل آویو برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی گفت: "پادشاه اردن در دیدار اخیرش با محمود عباس اظهار داشت اجازه نخواهد داد مسجد الاقصی به دو بخش تقسیم شود. حتی اگر این کارِ او سبب تنش در روابط اردن و رژیم صهیونیستی شود."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار