ارتباطات غلط اجتماعی و الگوپردازی بی حد و مرز است.

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: رفتارهایی که خارج از قوانین و عرف جامعه است ، بی بند و باری محسوب می‌شود، روابط بین دختر و پسرها که دچار تغییرات بسیاری شده، نحوه‌ی لباس پوشیدن و صحبت کردن افراد از جمله موارد بی بند و باری موجود در جامعه است.


وی افزود: بی بند و باری در جامعه آسیب اجتماعی بسیار گسترده‌ای دارد و روز به روز هم بر انواع این رفتارها در جامعه افزوده می‌شود.


وی گفت: از عوامل ایجاد بی قیدی در جامعه می‌توان به عوامل درونی افراد مانند کمبود‌های عاطفی و پایین بودن اعتماد به نفس آن‌ها اشاره کرد.


وی اظهار کرد: در سال افراد بسیاری به کشورهای مجاور سفر می‌کنند و برخی از این افراد به دلیل بی بند و باری در آن کشور و یا حتی چند روز رعایت نکردن شئونات اخلاقی به این سفرها می‌روند.


وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان کشور دست به کار شوند و در داخل کشور تفریحات بیشتری برای جوانان پی ریزی کنند، گفت: درست است که ریشه‌ی بی بند و باری موجود در برخی افراد جامعه ماهواره است، اما اینکه خود افراد در شرایط بی قید بودن قرار بگیرند، تاثیر بیشتری می‌پذیرند. بهتر است مسئولان با ایجاد تفریح سالم و مورد علاقه‌ی جوانان از رفت و آمد آن‌ها به اینگونه کشورها با قصد آزادی بی مورد جلوگیری کنند.


قرایی مقدم تصریح کرد: برپایی برنامه‌های داخل چهارچوب عرف جامعه در کشور می‌تواند از بی قید شدن جوانان و تبدیل نشدن آن به معضل اجتماعی جلوگیری کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار