کاپیتان تیم ملی کاراته گفت : فدراسیون و کادر فنی تمام تلاششان را کردند اما مشکلات مالی که در فدراسیون وجود دارد تأثیر نهایی اش را گذاشت .

ذبیح اله پورشیب کاپیتان باسابقه تیم ملی کاراته در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سال 84 که به عضویت تیم ملی درآمدم و خدا کمک کرده که در این مدت 10 سال عضو ثابت تیم ملی بودم، در مسابقات مختلفی شرکت کردم و در این مدت با مربیان مختلفی کار کرده ام از جمله دباغیان و همچنین سلیمانی و خیلی مربیان دیگر.
وی ادامه داد : به نظر من دلیل عدم نتیجه گیری مشکل فنی نبود چون مربیان ایرانی از دانش بالایی برخوردارند و این کادر فنی که با ما کار کردند و همچنین کادر فنی قبلی که برای ما زحمت کشیدند با هر دو کادر فنی کار کردم و هر دو از مربیان خوب و با دانش ایران هستند و هیچکس نمی تواند از لحاظ فنی خرده ای به آنها بگیرد .

مربیان ایرانی از دانش بالایی برخورداند
کاپیتان با اخلاق تیم ملی کاراته افزدود: به نظر من هیچ کدام از مربیان تیم ملی و مربیان ایرانی از لحاظ فنی ضعیف نیستند و از طرفی هم همه انتظار دارند که تیم ملی ایران همیشه بهترین نتیجه را کسب کند و بهترین مدالها را به خود اختصاص دهد اما آیا بهترین تیم ها و بهترین ورزشکاران دنیا همیشه در اوج هستند و آیا می توانند همیشه بهترین نتیجه را کسب کنند ؟ به نظر من این طبیعی است که نتایج یک تیم یا بازیکن بالا و پایین می شود و عوامل مختلف دست به دست هم می دهد که این نتایج بدست بیاید .
ملی پوش وزن 84+ کیلوگرم بیان داشت : نباید انتظار داشته باشیم که همیشه تمام مدال ها برای ما باشد و فاکتورهای مختلفی دست به دست هم می دهد که تیم نتیجه بگیرد و یا برعکس .
کاپیتان باسابقه تیم ملی مهمترین دلیل عدم کسب نتایج مطلوب را نداشتن اردوهای منظم بیان نمود و گفت : مهمترین دلیلی که باعث شد نتیجه بهتری نگیریم این بود که ما امسال اردوهای منظمی نداشتیم و هر هفته یک شهر بودیم و این یکی از عواملی بود که واقعآ تأثیر گذار بود، ما امکانات خوب و اردوهای منسجمی نداشتیم و تمام این مشکلات دست به دست هم داد که نتوانیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم و این دست کادر فنی و مربیان تیم ملی و نیز فدراسیون کاراته نبود چون فدراسیون کاراته با شرایط و مشکلاتی که داشت مجبور بود اردوها را در شهرهای مختلف برگزار کند .
وی با اشاره به سالهای گذشته گفت : حتی ما چند سال پیش زمانی که تیم ما چند هفته از این نظم و انضباط دور می شد و بی نظمی در اردو بوجود می آمد همین مسئله باعث می شد در مسابقات نتیجه خوبی بدست نمی آوردیم .
پور شیب خاطرنشان کرد : به نظر من در این دوره بچه ها در حین مسابقه تمرکز لازم را نداشتند و همین جابجایی ها باعث خستگی ذهنی و بدنی می شود و خیلی تأثیرگذار است .
وی ادامه داد : به هرحال برد و باخت در مسابقات وجود دارد و همیشه همه چیز بر وفق مراد پیش نمی رود .

عدم ثبات مدیریت تأثیر منفی دارد
کاپیتان تیم ملی تصریح کرد : متأسفانه توجه لازم به رشته کاراته نمی شود و این خیلی مهم است و کاراته را فقط و فقط برای بازیهای آسیایی و یا مسابقات مهم می خواهند و این می تواند خیلی لطمه به کاراته وارد کند به همین خاطر است که کاراته مواقعی خوب است و زمانی هم نتایج خوبی را کسب نمی کند ، در سالهای گذشته شاهد تغییر زیاد مدیریت در کاراته بوده ایم و عدم ثبات مدیریتی نیز خیلی تأثیرگذار است .
همچنین عدم بازیهای تدارکاتی و نرفتن به تورنمنت های مختلف و زمانی که باید می رفتیم نرفتیم و زمانی هم که می خواستیم برویم هیچ تورنمنتی وجود نداشت !
پورشیب در پایان با اشاره به کسب نتایج خوب کاراته در سالهای اخیر بیان داشت : از سال 2012 تا 2014 و قهرمانی جهان در کشور فرانسه و نیز قهرمانی آسیا در امارات و قهرمانی جهان در کشور آلمان که آن نتایج خیلی خوب رقم خورد نتیجه حضور در تورنمت های و مسابقات مختلف بود . تا قبل از مسابقات جهانی آلمان من نزدیک به 15 مسابقه و تورنمت شرکت داشتم و اغلب نفرات در مسابقات و تورنمت های گوناگون شرکت کردند و همین باعث شد که بچه ها آماده بودند و تمرکز بالایی داشتند وس متأسفانه این دوره این گونه شد و انشااله در مسابقات بعدی جبران کنیم .


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار