سید جلالی حسینی مدافع تیم ملی فوتبال ایران تنها سه بازی تا رسیدن به باشگاه صدتایی‌ها و ثبت عنوان رکوردار بازی ملی در بین مدافعان ایرانی فاصله دارد.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سید جلال حسینی مدافع تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل هند برای 97 بار پیراهن مقدس تیم ملی را به  تن کرد و تنها 3 دیدار تا رسیدن به باشگاه صدتایی فوتبال ملی فاصله دارد. 
 
کاپیتان دوم تیم ملی ایران می تواند با حضور در دیدارهای ماه آینده ایران مقابل ژاپن و عمان و همچنین جدال برگشت مقدماتی جام جهانی برابر ترکمنستان در آبان 1394 به این رکورد دست یافته و در طول تاریخ فوتبال ایران به تنها مدافعی تبدیل شود که به این باشگاه می پیوندند. 
 
مدافع سخت کوش و قدرتمند تیم ملی متولد 11 بهمن 1360 در بندرانزلی است. 
 
سید جلال حسینی در بهمن 1368 نخستین بازی ملی خود را در تساوی 2-2 ایران مقابل بلاروس انجام داد و در این مدت 8 ساله کمتر پیش آمده که وی در ترکیب تیم ملی حضور نداشته باشد. 
 
در این سالها نفراتی چون رحمان رضایی، هادی عقیلی، امیرحسین صادقی، محسن بنگر، فرشید طالبی و چند بازیکن دیگر سابقه قرار گرفتن در عمق خط دفاع تیم ملی در کنار سید جلال حسینی را داشته‌اند و با وجود این که تمامی این  مدافعان از فوتبال ملی و حتی فوتبال باشگاهی  خداحافظی کرده‌اند، مدافع متعصب انزلی چی  همچنان با صلابت در قلب دفاع تیم ملی به میدان می روند. 
 
سیدجلال در حالی به مرز صد بازی ملی رسیده که چهره‌های شاخصی چون، محمد پنجعلی، افشین پیروانی، محمد خاکپور، مهدی پاشازاده، یحیی گل محمدی، محمد نصرتی، نادر محمد خانی فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به رکورد سید جلال دارند. 
 
البته با توجه به اعتماد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی به حسینی و ادامه روزهای خوب این بازیکن در پست مدافع میانی هم چنان می توان به تداوم حضور سید جلال در خط دفاعی تیم ملی امیدوار ماند و شاید این بازیکن به نخستین مدافع تاریخ فوتبال ملی تبدیل شود که در 2 جام جهانی به میدان رفته است. 
 
وی در تیم های پایه ملوان فوتبال خود را آغاز کرد و از سال 1381 تا 1384 در نزدیک به 40 بازی برای تیم بزرگسالان قوی سپید انزلی چهار گل به ثمر رساند. 
 
شباهت ظاهری حسینی به یاپ استام مدافع اسبق و تنومند تیم ملی هند سبب شد تا دو آتشه‌های فوتبال انزلی از مدافع محبوب خود با لقب" سید جلال یاپ استام" یاد کنند. 
 
حسینی در سال 1384 به سایپا البرز پیوست و در طول 4 فصل حضور در جمع نارنجی پوشان 128 بازی انجام داد و 8 بار دروازه حریفان را باز کرد قهرمانی لیگ برتر ششم همراه با سایپا مهم ترین افتخار سید جلال همراه با سایپا بود. 
 
پسرک محبوب مرادب انزلی در سال 1388 به سپاهان اصفهان پیوست، وی 3 فصل متوالی همراه با زردپوشان دیار نصف جهان به قهرمانی لیگ برتر رسید و از این دوران می توان بهترین دوران بازی سید جلال در عرصه فوتبال باشگاهی نام برد. 
 
همزمان با فصل نقل و انتقالات لیگ برتر دوازدهم و یکه تازی محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس تهران در جذب ستاره های نامدار و بازیکنان ملی پوش برای تقویت سرخ پوشان پایتخت، سید جلال از حاشیه نشینی در کنار زاینده رود دل کند و با سرعت  انفجاری اتومبیل‌های لوکس اهدایی سردار پرسپولیسی‌ها خود را به تهران رساند. 
 
دو فصل حضور در پرسپولیس، نایب قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را برای این مدافع به ارمغان داشت نایب قهرمانی‌هایی که با کمی خوش شانسی می تواند به 2 مقام قهرمانی تبدیل شود،64 بازی و یک گل آمار حسینی در پرسپولیس است. 
 
سید جلال پس از حضور در جام جهانی 2014 برزیل راهی فوتبال قطر شد و در یک فصل حضور در تیم فوتبال الاهلی 29 بازی انجام داد. 
 
سید جلال پس از بازگشت به ایران تلاش فراوانی انجام داد تا بار دیگر با پیراهن پرسپولیس به میدان رود ولی مخالفت و عدم تمایل برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس مسیر حسینی را به سمت باشگاه نفت تهران منحرف کرد و این بازیکن در فصل جاری رقابت های لیگ با پیراهن زردپوشان تهرانی به میدان می رود. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار