معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان اقدامات این معاونت را در راستای صیانت ازحریم امنیت عمومی وحقوق شهروندی، تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر علی ماهر  گفت: در اداره کل آزمایشگاه مرجع سلامت، پيش نويس منشور حقوق مراجعین به آزمایشگاههای تشخیص پزشكي توسط كميته مشورتي آزمايشگاه مرجع سلامت و با استفاده از متون اسلامي، پزشكي و اخلاقي و استفاده از نظر كليه ذينفعان تهیه  و پس از تصويب در شوراي سياستگذاري وزارت بهداشت از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وقت ابلاغ شده است.

وی گفت : در این منشور به مواردی از قبیل : دریافت خدمات آزمایشگاهی به نحو شایسته برای مراجعین براساس اصول تعریف شده، در اختيار قرار دادن اطلاعات به نحو مطلوب و به ميزان كافي به مراجعین، محترم شمردن حق انتخاب و تصميم‌گيري آزادانه مراجعین در دريافت خدمات آزمایشگاهی، ارائه خدمات آزمایشگاهی مبتني بر احترام به حريم خصوصي مراجعین و رعايت اصل رازداري و امانتداری و همچنين دسترسي به نظام كارآمد رسيدگي به شكايات و پیشنهادات توسط مراجعین تاکید شده است.

دکتر ماهر با بیان این که نويس منشور حقوق مراجعین به آزمایشگاههای تشخیص پزشكي با امضاء وزیر بهداشت وقت در تاریخ 22 مهر سال 94 به تمامی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ارسال شده است ، گفت: در این راستا سالانه دو بار پانل هاي اخلاق در كنگره هاي آزمايشگاهي برگزار می شود.

معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان  همچنین گفت: پوستر منشور حقوق مراجعين به آزمايشگاههاي تشخيص پزشكي با همكاري انجمنها منتشر و در سطح تمامي آزمايشگاهها جهت نصب در محل تردد مراجعين توزيع شده است.

به گفته دکتر ماهر اختيار صدور و تمديد پروانه تاسيس و مسئول فني آزمايشگاه ها به دانشگاهها جهت كاهش مراجعات متقاضيان تفويض شده است و پایگاه اینترنتی  نیز جهت اطلاع رساني قوانين و آئين نامه ها و الزامات و ... راه اندازي و قابل دسترس است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار