معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: امروزه ضرورت دارد که گردشگری به یک صنعت تبدیل شود تا بتواند گره ای از مشکلات خود بگشاید و با رسیدن به مرحله سودآوری در کشور فعال و جاذب عمل کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر سعید شیرکوند در نشست با سرمایه گذاران و فعالان بخش صنعت گری استان کرمانشاه، بر اهمیت ویژه صنعت گردشگری در اشتغال زایی و توسعه تاکید کرد و گفت: اهمیت سرمایه گذاری در بخش گردشگری طی سالیان متمادی مورد غفلت قرار گرفته است، اما با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید به این بخش به عنوان منبع افزایش توسعه ملی توجه بیشتری شد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در اکثر سفرهایش به استانها بر بخش استفاده از ظرفیت های گردشگری و اشتغال زایی تاکید دارد گفت: امروزه ضرورت دارد که گردشگری به یک صنعت تبدیل شود تا بتواند گره ای از مشکلات خود بگشاید و با رسیدن به مرحله سودآوری در کشور فعال و جاذب عمل کند.

شیرکوند از گردشگری به عنوان یک صنعت نوپا یاد کرد و افزود: این صنعت طبق آمارهای سال ۲۰۱۴در حدود یک میلیارد و۲۰۰میلیون نفر درتعریف سازمان بین المللی گردشگر در دنیا داشته اند که هزارو۴۰۰میلیارد دلار درآمد از آن حاصل شده است اما در مقابل سهم وظرفیت کشور ما اندک بوده و قابل ذکر نیست درحالی که جایگاه بزرگی در شاخص های گردشگری دارد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید به اینکه پروژه های بالای ۶۰درصد می توانند از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کنند افزود: این موضوع هفته گذشت در دولت تصویب مجدد شده است و موسساتی که تسهیلات گرفته اند بعد از موفقیت و بهره برداری ۶تا ۸درصد سود بانکی از سوی سازمان به عنوان کمک یارانه به آنها تخصیص داده خواهد شد.


انتهای پیام/س
برچسب ها: کرمانشاه ، گردشگر ، صنعت ، تبدیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.