رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصمیم‌گیری مجلس و کمیسیون ویژه درمورد برجام قطعا تحت تاثیر نظر کنگره آمریکا نبوده و طبق ضوابط، روال خود را طی می‌کند.

بروجردی: روند رای‌گیری برجام در کنگره آمریکا قابل پیش‌بینی بود/ مجلس طبق ضوابط روال کاری خود را طی می‌کند"علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نتیجه رای‌گیری برجام در مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: روند رای‌گیری برجام در کنگره از قبل قابل پیش‌بینی بود که البته موضوع خیلی مهمی نیست.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در ادامه افزود: تصمیم‌گیری مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ویژه در مورد برجام قطعا تحت تاثیر نظر کنگره آمریکا نبوده و طبق ضوابط، روال خود را طی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام طی هفته جاری هم استمرار خواهد داشت تا در نهایت به یک جمع‌بندی برسیم، گفت: بسیاری از ابعاد برجام اکنون روشن شده  است اگرچه اختلاف‌نظرات بسیاری میان کارشناسان حاضر در کمیسیون ویژه وجود دارد اما روند حرکت روبه جلو است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه فکر نمی‌کنم نظرات شخصی اعضای کمیسیون ویژه درباره برجام در تصمیم‌گیری نهایی آنها تاثیرگذار باشد، افزود: وجود اختلاف نظر میان اعضای کمیسیون ویژه درباره برجام طبیعی است، البته اکنون برای قضاوت در مورد خروجی این کمیسیون نسبت به برجام بسیار زود است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، دعوت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق را مصوبه هیئت رئیسه کمیسیون ویژه دانست و خاطرنشان کرد: دعوت از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با هدف شنیدن نظرات متفاوت صاحبنظران انجام شده تا اعضای کمیسیون در نهایت به یک قضاوت بهتری برسند.

شایان ذکر است؛ دموکرات‌های سنا روز پنجشنبه (19 شهریور ماه) به برجام رای مثبت دادند و بر مخالفت سرسختانه جمهوری‌‌خواهان فائق‌ آمدند. طرح مخالفت با برجام به 60 رای نیاز داشت که 2 رای کم آورد زیرا اکثریت دموکرات‌ها و سناتورهای مستقل علیه این طرح رای دادند.

همچنین روز جمعه (20 شهریور ماه) با پیوستن 25 نماینده دموکرات به جمع مخالفان جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای 1+5 با ایران، مجلس نمایندگان آمریکا با 269 رای مخالف در برابر 162 رای موافق، با برجام مخالفت کرد. یکی از نمایندگان نیز رای ممتنع داد. براساس این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا در رای‌گیری نمادین که رهبریِ آن را جمهوری‌خواهان مخالف برجام در کنگره برعهده داشتند، پیش‌نویس مصوبه حمایت از برجام را رد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار