کارشناس ارشد تغذیه تاکید کرد : دانه های روغنی ( آجیل ها) بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران محسوب می‌شود.

مسعود روشنی کارشناس ارشد تغذیه و عضو دپارتمان تغذیه و مکمل فدراسیون بدنسازی با توصیه بر گنجاندن دانه ها و مغزهای روغنی در برنامه غذایی ورزشکاران به خبرنگار ورزشی سایر حوزه‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: دانه های روغنی و یا همان آجیل ها همانند گردو، بادام،کشمش، فندق، سویا، نخودچی، تخمه آفتابگردان و کنجد و سایر این قبیل دانه ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است که باید به مصرف آن توجه بیشتری کرد.
خدای بزرگ با آفرینش این دانه های به ظاهر کوچک اما بسیار مغذی، بهترین مکمل های غذایی مورد نیاز ورزشکاران را در اختیار ما گذاشته است، که متاسفانه ما در مصرف آن کوتاهی می کنیم.
وی افزود: در گذشته به مصرف انواع آجیل ها توجه بیشتری می شد و مردم بدون استفاده از انواع مکمل های غذایی همچون انواع ویتامین ها، کلسیم و آهن بسیار سلامت بودند و همانطور که می دانید کارهای قدرتی که نیاز به توان بدنی بالایی داشت، را بیشتر از امروزه انجام می دادند. امابا این وجود نیاز روزانه بدن خود را با استفاده از این دانه های روغنی تامین می کردند.
کودکان نیز به جای استفاده از تنقلات امروزی همانند چیپس و پفک از انواع این قبیل دانه ها مثل گندم، برنج،شاهدانه بوداده شده، استفاده می کردند که متاسفانه امروزه ما از مصرف این نعمت الهی غافل شده ایم.
مدرس فدراسیون بدنسازی گفت: طبق تحقیقاتی که در خصوص تغذیه ی ورزشکاران بخصوص بدنسازان کشورهای اروپایی انجام دادیم، دریافتیم که مصرف برخی از دانه های روغنی همانند بادام و کنجد در برنامه غذایی آنان جزو واجبات است و از سوی مربیانشان بسیار تاکید شده است،این در حالی است که اکثر این کشورها آجیل مورد نیاز خود را از ایران تامین می کنند و ورزشکاران ما از مصرف این دانه های با ارزش غافل هستند و قدر این نعمت الهی که از بهترین نوع آن در اختیار ما ایرانیان است را نمی دانند.
روشنی در پایان تاکید کرد: برای رسیدن به تناسب اندام و در عین حال بدنی سلامت باید از تمامی نعمت های الهی به اندازه استفاده کرد و هیچ گونه ماده غذایی را حذف نکرد.


انتهای پیام
برچسب ها: تغذیه ، کارشناس ، دانه ، روغنی ، مکمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار