ظرف 3 روز گذشته 150 ميليارد تومان ديگر از مطالبات خرید تضمینی گندم به حساب كشاورزان واريز شدکه با پرداخت اين مبلغ، هم اكنون بدهی دولت به كشاورزان به 886 ميليارد تومان رسيده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علي قنبري مدير عامل شركت بازرگاني دولتي گفت: با تأمین اعتبار از سوی دولت و تلاش شركت بازرگاني دولتي ايران و تعامل بانك‌هاي عامل، تا پايان فصل تمامي طلب گندمکاران  پرداخت مي‌شود.

وی افزود: تاكنون 7 ميليون و 975هزار تن گندم به ارزش 92 هزار و 864 ميليارد ريال از كشاورزان در 31 استان کشور خريداري شده و 84 هزار ميليارد ريال هم به حساب گندمكاران واريز شده است.

قنبري با اشاره پیگیری مستمر این شرکت وتلاش دولت برای تأمین اعتبار لازم از هر محل ممکن، افزود: پرداخت بهاي گندم ها درچند روز اخیر با سرعت بيشتري انجام شده و150ميليارد تومان ديگر از مطالبات، ظرف 3 روزگذشته به حساب گندمكاران كشور واريز شد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر 886 ميليارد تومان از مطالبات باقي مانده و براساس توافق انجام شده با بانکها، تا هفته آینده 500میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد. بنابراین مانده بدهی به کشاورزان به کمتر 400میلیارد تومان خواهد رسید که حتما تا پایان فصل خرید تسویه خواهد شد.  
 
قنبري با اشاره به اينكه منابع مالي خريد تضميني گندم در سالجاري تامين شده، تاخير پرداخت ها در برخي از استانها را به دليل حجم انبوه خريدها اعلام كرد و گفت: خرید گندم امسال نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته و تا اين موقع از فصل خريد يك ميليون و 300 هزار تن گندم بيشتر خريداري کرده ایم.

معاون وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: این حجم بالای خريد گندم با توجه به افزايش قیمت نسبت به سال گذشته، نيازمند عمليات گسترده بانكي و تخصيص به موقع اعتبارات کلان است كه البته با وجود مشکلات مالی دولت، با رایزنی های گسترده و تلاش و پيگيريهاي انجام شده، مشكل تامین اعتبار برطرف شده و روزانه بخشی از وجوه گندم‌هاي خريداري شده به حساب كشاورزان در سراسر كشور واريز مي‌شود.

قنبری در خصوص میزان خريد انجام شده گفت: در فصل سالجاري خريد تضميني گندم از كشاورزان 1082 مركز در سراسر كشور مستقر شده‌اند وتا کنون 7 ميليون و975هزار تن گندم توليد داخل را در قالب بيش از يك ميليون و 300هزار محموله تحويل و در مراكزاستاندارد نگهداري گندم ذخيره‌سازي كرده اند.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران تاكيد كردكه خريد گندم در نیمی از استان های کشور پایان گرفته، ولی همچنان در مناطق سردسیر و شمال غربي کشور ادامه دارد و احتمالا تا اوایل مهرماه نیز خرید انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار