سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه حقوق کارمندان برای سال آینده، بیشتر از نرخ تورم افزایش خواهد یافت گفت: برای کارکنان دولت حدود ۷۵۰ هزار تومان عیدی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد باقر نوبخت" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سخنگوی دولت در برنامه تیتر امشب با بیان این مطلب درباره میزان افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده گفت : بر اساس پیش بینی های ما حقوق کمتر از ده درصد افزایش نخواهد یافت و میزان افزایش آن بیش از نرخ تورم خواهد بود.

نوبخت با تاکید بر اینکه حقوق کارمندان دولت باید عادلانه توزیع شود اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال بازنگری نظام پرداخت حقوق کارمندان دولت است تا در پایان برنامه ششم توسعه ، میان اشل حقوقی دستگاه ها تفاوتی نباشد.

سخنگوی دولت با اشاره به شرایط تحریم و تلاش های دولت برای رفع تحریم ها با منطق تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای بودجه امسال 236 میلیارد تومان منابع مصوب کرد اما شرایط تحریمی کشور باعث شد که فقط حدود 184 هزار میلیارد تومان از آن محقق شود.
 
 
دکتر نوبخت با تاکید بر اینکه امسال سخت ترین سال بودجه کشور بوده است افزود: هر چند ممکن است امسال نیز با محقق نشدن درآمدها مواجه باشیم اما کسری بودجه نخواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره پیش بینی ها و خط مشی بودجه سال آینده گفت: پیش بینی می کنیم بودجه سال 95 رقمی حدود 213 هزار میلیارد تومان باشد که 166 هزار میلیارد تومان آن اعتبارات جاری، 38 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و هشت هزار و 300 هزار میلیارد تومان آن تملک دارائی ها ی مالی است .

نوبخت با اشاره به نمونه گیری هر سه ماه یک بار از 60 هزار خانواده در کشور برای بررسی اشتغال در کشور افزود: بر اساس آمار مرکز آمار ایران در بهار امسال در مقایسه با بهار پارسال 755 هزار نفر مشغول به کار شده اند که به علت رشد اقتصادی سه درصدی ایجاد این تعداد شغل در کشور طبیعی است .

سخنگوی دولت همچنین درباره منابع مالی خارج از کشور این منابع را به سه قسمت تقیسم کرد و گفت: بخشی از این منابع ، منابع ارزی دولت است که حدود 6 میلیارد دلار است ، بخشی از آن ذخایر بانک مرکزی با برآورد 23 میلیارد دلار است و بقیه دارائی های ارزی بانک مرکزی و شرکت های دولتی است که سرجمع این پول ها حدود صد میلیارد دلار تخمین زده می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر اینکه این منابع ما را به رشد اقتصادی هشت درصدی نمی رساند تصریح کرد: آنچه ما در پی آن هستیم فضایی است که با رفع تحریم ها به وجود می آید و تمایل بسیاری از کشورها برای سرمایه گذاری در کشورمان است که می تواند گشایشی برای کشور باشد و بتواند ما را به رشد اقتصادی بالا برساند.
 
نوبخت در ادامه نظر دولت درباره صنعت خودرو و قیمت آن را صریح دانست و افزود: دولت نماینده مردم است. مردم انتظار دارند خودرویی با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند. هر چند ما از صنعت خودرو حمایت می کنیم اما نباید کیفیت خودروهای داخلی هر سال کمتر شود و قمیت آن افزایش یابد.

وی ادامه داد: هر چند در اقتصاد مقاومتی تاکید بر حمایت از کالای تولید داخل است اما به این بهانه نباید هر خودرویی را دست مردم داد.

نوبخت در پایان این برنامه به چند پرسش که جنبه حسن ختام داشت پاسخ داد . مجری از او پرسید در جلسات هیئت دولت و زمانی که وزرا خسته می شود چگونه فضا تلطیف می شود ؟ آیا کسی لطیفه می گوید؟ که نوبخت پاسخ داد: گاهی اوقات جلسه چهار ساعته هیئت دولت به اندازه ای سنگین است که اصلا متوجه نمی شویم جلسه چگونه تمام می شود؟!!

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که اگر دکتر روحانی اکنون رئیس جمهور نبود، دکتر نوبخت به چه کاری مشغول بود گفت: به کار شرافتمندانه تحقیق ، پژوهش و آموزش می پرداختم.

در پایان مجری از دکتر نوبخت خواست روزهای مشخصی از ماه مثلا نخستین سه شنبه هر ماه به مهمان برنامه تیتر امشب و پاسخگوی سوالات باشد که نوبخت اعلام کرد:  من سخنگوی دولت هستم و موظفم هر روز و هر ساعتی که مشخص می شود به پرسش های رسانه ها و مردم پاسخ گویم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنعلی منصور
۱۰:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
چرا به درصد حقوق اضافه میشه که به یکی 100تومن برسه به یکی 500تومن برای یکبار هم شده به همه یک میزان اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد عبدی
۱۰:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
با سلام : لطفا اعتباراتی که آقای فانی در به در دنبال آن می گردند تا پاداش فرهنگیان را بدهند تخصیص دادید (پس چی شده که از مهر 93 فقط یک ده میلیون دادند و والسلام
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۵۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
عیدی کارکنان خیلی زیاده هر چی هم بخریم باز تموم نمیشه .ایول دست شما درد نکنه چرا زحمت کشیدین
Iran (Islamic Republic of)
کارمندان هلال احمر تبریز زیر کارشناسان
۰۸:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
باسلام

جناب اقای نوبخت و مئسولین محترم دراین مورد

ماکارکنان جمعیت هلال احمر با بیست وپنج سال سابقه خدمت ودر چند ین عملیاتهای امدادی وحوادث غیرمتربقه ماهانه زیریک میلیون حقوق میگیریم وبامستاجربودنمان وهزینه های سرسام اور و......
جرا به این قشر از کارکنان جمعیت هلال احمر رسیدگی نمیشود اگردهدرصدافزایش باشد برای ما صدهزارتومتن میشود ولی برای افرادی که کارشناس هستن وحقوق چندین میلیونی میگیرند برای انها هم
لطف رسیدگی فرمایید
احکام وفیش حقوق ودریافتی ومزایای مستندا موجوداست در یبایگانی امورمالی و بایگانی اموراداری کارگزینی
آخرین اخبار