سربازان روسی که در سوریه عکس می‌گیرند + تصاویر

روسیه از سال ۱۹۷۱ تاکنون تاسیسات دریایی کوچکی را در بندر طرطوس اجاره کرده است اما پس از افزایش حملات هوایی غرب علیه هدف هایی در سوریه، این گمانه زنی‌ها قوت گرفته است که روسیه تنها به آموزش نیروهای نظامی بشار اسد اکتفا نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بعضی از این سربازها اسلحه به دست و برخی دیگر لبخند به لب مقابل پوسترهایی از ولادیمیر پوتین و بشاراسد عکس گرفته‌اند. اما این سربازان روس که از خودشان در سوریه عکس می‌گیرند چه کسانی هستند؟

حضور سربازان روسی در سوریه موضوع تازه‌ای نیست
روسیه از سال ۱۹۷۱ تاکنون تاسیسات دریایی کوچکی را در بندر طرطوس اجاره کرده است اما بعد از افزایش حملات هوایی غرب علیه هدف هایی در سوریه، این گمانه زنی‌ها قوت گرفته است که روسیه تنها به آموزش نیروهای نظامی بشار اسد اکتفا نخواهد کرد و در واقع بعضی ها معتقدند که شواهدی درباره شرکت روسیه در عملیات نظامی داخل سوریه وجود دارد، گرچه هنوز در این مورد شواهد کافی به دست نیامده است.
 
سربازان روسی که در سوریه عکس می‌گیرند + تصاویر
 
فعالان سیاسی مخالف دولت روسیه، به ویژه گروه مخالف جنگ در اوکراین (WIU) که بعد از تحقیق در باره دخالت روسیه در شرق اوکراین به شهرت رسیده است، این تصاویر را مورد بررسی قرار داده و در سایت‌های اینترنتی انتشار داده‌اند.

روسلان لویف، یکی از اعضای این گروه، خلاصه‌ای از اطلاعات در مورد این تصاویر را در وبسایت خود انتشار داده است.
وی می‌گوید که بعد ازبررسی تمامی این تصاویر، مهمترین موضوع براساس اطلاعات شخصی سربازان در فیسبوک و شبکه روسی زبان کنتاکت، این است که اکثرا در سوریه سرگرم انجام ماموریتند.
اما از این تصاویر چه می توان برداشت کرد؟
 
سربازان روسی که در سوریه عکس می‌گیرند + تصاویر
 
به گفته روسلان تقریبا تمامی سربازان ازمکان این عکس‌ها نام برده‌اند و گرچه اکثرا در تاسیسات روسیه در طرطوس یا مجاور آن گرفته شده است، اما بعضی از آنها مکان عکس‌های خود را مناطق شدیدا درگیر جنگ در حمص ذکر کرده‌اند.اما آیا این شواهد حاکی از درگیری سربازان روسیه در جنگ سوریه است؟

روسلان لویف در پاسخ به این سوال گفت که نه به طور قطع و باید در این مورد محتاط بود. وی افزود: "این تصاویر و ویدیوها را نمی‌توان به عنوان شواهد محکم در مورد شرکت سربازان روسی در عملیات نظامی داخل سوریه دانست زیرا ممکن است که جنگجویان مزدور روس به سوریه رفته باشند تا در عملیات نظامی شرکت کنند و هنوز صد در صد نمی توان اثبات کرد که سربازان ارتش روسیه درعملیات نظامی شرکت دارند."

با وجود این روسلان لویف معتقد است که تصاویر و فیلم‌های ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده تغییری بزرگ درموضع روسیه در قبال ماموریت نیروهای روسی در سوریه است که به جای رساندن مهمات برای تاسیسات مدت طولانی‌تری در سوریه می‌مانند.

قبل از بهار سال جاری دولت روسیه تاکید می‌کرد که تاسیسات طرطوس به هیچ وجه اهمیت استراتژیکی ندارد.هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که برای صحبت از درگیری مستقیم نیروهای روسیه در سوریه، هنوز بسیار زود است.
 
سربازان روسی که در سوریه عکس می‌گیرند + تصاویر
 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم گفته است که مسکو مدت‌ها است که به طور آشکار برای سوریه سلاح و متخصص نظامی می‌فرستد و هرگز همکاری نظامی-فنی خود با سوریه را پنهان نکرده است.
اما دولت آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در مورد گزارش‌ها از افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرده‌اند. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت که اگر مداخله روسیه تایید شود، کمکی به حل مناقشه داخلی این کشور نخواهد کرد.

همزمان جان کری وزیر خارجه آمریکا نگرانی‌اش در این زمینه را در تماسی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به او منتقل کرده است. روسیه که از متحدان اصلی بشار اسد رئیس جمهور سوریه است می گوید فقط کارشناسان نظامی به سوریه فرستاده است.

منبع: حزب الله سایبر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.