تبریز؛

فرآوری سالانه 150 هزار تن انگور در قطب تولید کشمش آذربایجان شرقی

فرماندار بناب با اشاره به اینکه سالانه 150 هزار تن انگور در این شهرستان به انواع کشمش تبدیل می شود گفت: شهرستان بناب با صادرات 30 هزار تن کشمش به قطب اول تولید کشمش استان تبدیل شده است.

فرآوری سالانه 150 هزار تن انگور در قطب تولید کشمش آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرج الهی در بازدید ازمراکز فرآوری کشمش و خشکبار افزود:شهرستان بناب با تولید 75 هزار تن انگور بعد از ملکان قطب دوم تولید این محصول می باشد که بعلت کیفیت بالا بیشتر بصورت تازه خوری به مصرف می رسد.

وی خاطر نشان کرد:شهرستان بناب از ظرفیت بالایی برای خرید انگور تولیدی از شهرستانهای اطراف وهمچنین استان آذربایجان غربی،شیراز و تاکستان را دارد و انگورهای خریداری شده در بیش از 500 واحد فراوری انگور به کشمش تبدیل می شود.

فرماندار بناب با اشاره به رکود فعلی خرید و فروش کشمش در بازارهای جهانی از قیمت پایین انگور نسبت به قیمت تمام شده اظهار نگرانی کرد و گفت:بیشتر انگور تولیدی در شهرستان و حتی شهرهای همجواربعلت قیمت کم روی دست کشاورزان مانده است.

فرج الهی بهبود کیفیت تولید،بسته بندی مشتری پسند و استفاده از تکنولوژی مناسب فنی را در تصاحب بازارهای جهانی برای کشمش موثر دانست و از تولید کنندگان خواست به این موارد اهمیت دهند.

فرماندار بناب گفت: شهرستان بناب با صادرات 30 هزار تن کشمش سال گذشته به کشور های خارجی بازار خوبی را در عرصه های جهانی بدست آورده است .

وی افزود :بر اساس سند توسعه و تدبیر شهرستان بناب تا پایان سال 1396 باید صادرات شهرستان در زمینه خشکبار به 37 هزار تن برسد.

لازم به ذکر است علاوه بر رکود جهانی خرید و فروش کشمش، بارندگیهای اخیر در استان باعث کاهش کیفیت انگور و بی رغبتی تولید کنندگان به خرید انگورهای آسیب دیده دست به دست هم داده اند تا قیمت فعلی انگور بمراتب پایین تر از قیمت تمام شده باشد که این موضوع نگرانی باغداران جنوب استان را باعث شده است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.