رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز دشمنان با ترفندهای متعدد به‌دنبال تغییر نگرش در باورها و ارزش‌های ملت بزرگ شهید پرور ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار محمدرضا نقدی در نشست صاحب نظران اقتصادی در سالن غدیر پادگان شهید برونسی مشهد، بابیان اینکه آمریکا ادعای حاکمیت بلامنازع دارد و ما آن را نمی‌پذیریم. افزود: دشمن امروز از مناظره و مذاکره ناامید شده و به دنبال تغییر باورها و ارزش‌های ملت ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر زندگی سعادتمند، بی‌دغدغه و بدون دوز و کلک می‌خواهیم باید آزادی بدون حرف داشته باشیم و سبک زندگی غربی با این موضوعات فاصله بسیار دارد، در سبک زندگی اسلامی ریا، تزویر، کدورت، تحقیر و غرور وجود ندارد.

نقدی با اشاره به اینکه ایمان ضعیف موجب تقویت دشمن می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با دشمن همانند خودش عمل کنیم و یک لحظه از او غافل نشویم زیرا آمریکا نه عقل سیاسی و نه عقل اقتصادی دارد و تنها می‌خواهد با مکر و حیله گام‌های رو به جلوش را بردارد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری به مقوله اقتصادی مقاومتی، تصریح کرد: باید این مهم در معابر عمومی ما ثبت و ضبط شده تا موجب ناامیدی دشمن شود زیرا دشمن به دنبال تغییر سرنوشت ما بوده و می‌خواهد بگوید که بهبود اقتصادی ایران در راستای ارتباط بهتر با آمریکاست اما ما این نوع اقتصاد را قبول نداریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهارداشت: امروزه جنگ‌های زیادی را در دنیا شاهد هستیم و اقتدار امنیتی ما از روزی آمد که مقابل ظلم و زور ایستادیم و سر تسلیم فرود نیاوردیم و امام خمینی (ره) بر این مهم تأکید ویژه داشتند و مردم ولایتمدار هم از ایشان حمایت کردند.

نقدی با اشاره به اینکه از دل مقاومت یک نیروی مقاوم به دست آمد، خاطرنشان کرد: آمریکا از همین نیرو می‌ترسد و قویترین نیروی منطقه در ایران متولد شد.

وی گفت: ملت ایران در برابر تحریم‌ها ایستاد و در محاصره سیاسی و قطع رفت‌وآمدها آن چیزی که دشمنان می‌خواستند محقق نشد و مقام معظم رهبری با راهنمایی‌های عالمانه خود مهمترین عامل غلبه بر این تحریم‌ها بودند و ایران رهبر بزرگترین سازمان غیرمتعهدها بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر در جنگ اقتصادی مقاومت را جایگزین سازش کنیم به موفقیت می‌رسیم و یک اقتصاد برتر بر 6 عامل نیروی انسانی، انرژی، مواد اولیه، دانش و فناوری، بازار مصرف و سرمایه مالی تعریف شده است.

نقدی با تأکید بر اینکه ایران یکی از کشورهای منحصر به‌ فرد دنیاست، گفت: هیچ کشوری این 6 گزینه را ندارد، حتی کشورهایی همچون آلمان، ژاپن و دیگر کشورهای شناخته شده فاقد این 6 گزینه هستند و ما کشوری استثنایی هستیم زیرا تمامی این موارد را داریم.

وی افزود: خودباوری و همت وهمچنین مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح کمبودهای ما در عرصه اقتصاد هستند و به فرموده مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی باید از ظرفیت‌هایمان به شکلی صحیح استفاده کنیم تا به اهداف تعیین شده دست یابیم و اقتصادمان رونق یابد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی فرمودند هم‌زبانی مردم و مسئولان زیاد است اما باید همدلی بوجود آید و اقتصاد عاریتی به معنای پذیرش منطق غربی‌ بوده و هر منطق عقلانی می‌گوید که سرمایه همراه با سود است و اگر سرمایه‌گذاری سودآور باشد سرمایه هم می‌آید در غیر اینصورت سرمایه‌ای هم نخواهد آمد.

نقدی بیان کرد:‌ انرژی‌گران آمریکا برای تولید مناسب نیست و سرمایه جایی می‌رود که نیروی کارش ارزان و مردمی باشد و از کارآفرینی حمایت شود نه آنکه موجب سودجویی دلال‌ها شود.

وی تصریح کرد: قانون ایران از کارگر و کارفرما حمایت می‌کند نه آنکه این حمایت بخواهد یکطرفه باشد و متأسفانه امروزه 15 هزار کارخانه در کشور تعطیل است و بسیاری از کارخانه‌ها نیمه‌کاره رها شده‌اند و در چنین شرایطی ضرر زیادی متحمل ایران می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اقتصاد آمریکا را پژمرده و نابود دانست و گفت: فناوری پیشرفته مهمترین مزیت آمریکاست و یک رکن اساسی تنفس قلب هایتک بوده اما آمریکا به جای هایتک، هایپر می‌آورد و 80 درصد کالاهای غربی در بازار دیده می‌شود.

نقدی تصریح کرد: هیاهوی بسیار برای هیچ فاقد ارزش بوده و روی آوردن سرمایه‌گذاری خارجی به ایران یک سراب است.

وی افزود: 7 راه‌حل برای غلبه بر کم‌آبی داریم و باید نیازهای حوزه کشاورزی را تأمین کرده نه آنکه بخواهیم اقدام به تعطیلی آن کنیم. همچنین در بحث صنعت نفت هم نباید خام‌ فروشی داشته باشیم زیرا ایران در این صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به پیشرفت‌های به دست آمده ملت ایران اشاره کرد و گفت: در دنیا هیچ کشوری با واردات فناوری صنعتی نشده و پیشرفت‌های به دست آمده کشورمان متکی بر دانش خودمان بوده است نه آنکه بخواهیم وابسته به دیگران باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۷:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
ولایت فقیه هدف امام انقلاب وشهدای معظم میباشد
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضایی
۰۶:۳۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
سلام .دشمنان انسانیت وتفاهم ودوستی وتکامل سالیان درازی است که با تولید ابزار رفاهی ومصرفی که محصول پژوهش های علمی است به تغیر نگرش ها وفرهنگ سازی ونهادینه کردن فرهنگ خود در بین دیگر ملل پرداخته اند انان حتی بر مصرف غذای ما ونوع ان نظارت و توجه دارند (اش نعل اسب که هنوز در بعضی از مناطق شمال ایران مرسوم است راهکار مبارزاتی اندیشه مندان ایرانی در مقابل روشنفکران دانشگاه دیده غربی است که می خواستند ملت ما را دچار فقر اهن نمایند وبا دادن قرص اهن ملکول اهن که قابل جذب نیست را بخورد ما دهند.واین بود که از سر ناچاری دانشمندان ما دستور انداختن اهن در اش را دادند.اما امروز دیگر با انفجار اطلاعات وابزارهای در اختیار وتخصص در اثر گذاری واگاهی از توانمندیهای ذهنی ومغز انسان از شلوغی اطلاعات وناتوانی مغز در تجزیه وتحلیل ان در زمان کم اقدام به گذاشتن نگاه خود در ذهن بینندگاه خود می کنند.برای سمع وبصر هنوز راهی مانده برای ورود ابزار وتکنولوژیهای فرهنگ ساز فکری بکنید.در باره کم ابی هم بارها وبارها گفته شد فرزندان مقنیان قناتها را دریابید