مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار داشت: با کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی سندی راهبردی تنظیم کردیم که دارای هفت اولویت است .

توسعه نظام‌مند کشاورزی با کمک صندوق توسعه / پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان طلب کشاورزانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران در خصوص برنامه‌های این بانک اظهار داشت: با کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی سندی راهبردی تنظیم کردیم که دارای هفت اولویت است از جمله تأمین مالی پایدار دولت، کاهش اتکای دولت به نفت، افزایش ثروت‌آفرینی دولت، ایجاد سامانه عملیاتی و مدیریتی، شفافیت مالی و اداری و توسعه هدفمند سرمایه‌‌های انسانی.

وی افزود: مشارکت فعال و موثر در سیاست‌گذاری و قانونگذاری بانک کشاورزی و با حدود هزار و 907 شعبه یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های شبکه بانکی است. 

شهیدزاده در خصوص عملکرد این بانک گفت: یکی از کارهای بانک کشاورزی که در سال 93 کلید خورد و تا سال 94 ادامه یافته حضور فعال برای اجرای طرح خرید گندم در سال 94 بود که بعد از 10 سال، فعالیت مهم و حساس خرید گندم با کمک وزارت جهاد کشاورزی و دولت یازدهم صورت گرفت قیمت‌ها تا امروز 8 هزار و 400 میلیون با استفاده از نظام مالی و حمایت دولت از طلب گندم‌کاران پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در خصوص سایر اقدامات این بانک توضیح داد: بعد از چندین سال توقف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه کشاورزان صورت گرفت و دو نوع تسهیلات از جمله قرض‌الحسنه ویژه کشاورزی و قرض‌الحسنه عمومی راه‌اندازی شد که طبق برنامه‌ریزی‌های ما برای پشتیبانی از نهادهای کشاورزی این منابع ارزان‌قیمت در اختیار تولیدکنندگان و کشاورزان قرار خواهد گرفت.

** توسعه نظام‌مند کشاورزی با کمک صندوق توسعه

شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه در خصوص اقدامات صندوق توسعه ملی اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس و برنامه‌ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی صندوق توسعه ملی امکانات خوبی را در سال 93 برای توسعه طرح‌های ملی و صنعتی کشاورزی از جمله توسعه گلخانه‌ها، توسعه پرورش ماهی در قفس، دامداران صنعتی و ... اختصاص داد که سال گذشته 17 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد و در سال 93 هم با تخفیف حدود 2.5 برابر از سال گذشته و جذب سه برابر این مبلغ پیشرفت خوبی داشتیم که با اجرا و توسعه این طرح‌ها سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اساسی کشاورزی صورت گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال 93 حدود 3 میلیارد دلار گشایش اعتبار اسنادی داشتیم که بیش از 2.3 میلیارد دلار حواله واردات کالا و ثبت سفارش داشتیم و حدود 12 میلیارد دلار برای سایر بانک‌ها اعتبار اختصاص داده شد.

شهیدزاده در ادامه تصریح کرد: در سال 94 طبق برنامه‌ریزی‌ها حضور در بازار سرمایه برای توسعه بخش کشاورزی و به کارگیری سیستم ارزی برای توسعه صنعت کشاورزی حضور خواهیم داشت.

مدیرعامل بانک کشاورزی در خصوص کاهش نرخ سود اظهار داشت: هر گونه کاهش نرخ سود باید از سوی بانک مرکزی و دولت صورت گیرد و اگر با کاهش این نرخ روبرو شویم مطمئنا یارانه آن توسط دولت تأمین خواهد شد و در بانک ما نیز برای کشاورزان تسهیلاتی با نرخ 14 درصد و برای مناطق محروم با نرخ 10 درصدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بانک کشاورزی بر اساس تکلیفی که از سوی صندوق توسعه ملی بر عهده آن قرار داده حدود 16 هزار و 700 میلیارد ریال با نرخ 14 درصد پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار