دولت 40 درصد هزینه طرح های دانش بنیان بومی استان ها را که به مرحله تولید صنعتی برسد، پرداخت می کند .

تامين 40 درصد طرح هاي فناورانه صنعتي بومي استان هابه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از گرگان؛ معاون توسعه فناوری معاونت علم و فناوری نهاد رئیس‌جمهوری در گرگان گفت: 60 درصد دیگر هزینه های طرح های فناورانه صنعتی نیز از منابع استانی تامین می شود.

علی وطنی افزود : شرکت های دانش‎بنیان نوپا بر حسب نوع فعالیت تا 300میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد ، شرکت‎های دانش‎بنیان تولیدی تا سقف 10میلیارد تومان با کارمزد 14 درصد و شرکت‎های دانش‎بنیان صنعتی بدون محدودیت می توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی گفت : شرکت‎های دانش بنیان نوپا و تولیدی از پرداخت مالیات معاف هستند .

وطنی با اشاره به این که در در افق 1404 نیمی از GDP باید از تولیدات دانش بنیان باشد گفت : در سند چشم انداز 20ساله GDP (در آمد ناخالص کشور) هزار و 200میلیارد دلار در نظر گرفته شده که 600 میلیون دلار آن از محل تولیدات دانش بنیان است .

علی وطنی افزود : متاسفانه هنوز در برخی استان های کشور شرکت دانش بنیان راه اندازی نشده است .

معاون توسعه فناوری معاونت علم و فناوری رئیس‌جمهور گفت : ماموریت دانشگاه‎ها از آموزش‎محور و پژوهش‎محور به سمت فناوری سوق پیدا کرده است به طوری که پارک فناوری پردیس تهران پارسال بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان محصولات دانش‌بنیان به فروش رساند.

وطنی هم چنین بر لزوم اصلاح الگوی کشت تاکید کرد و گفت: سیستم‎های سنتی کشاورزی پاسخگوی شرایط فعلی نیست و چاره‎ای جز استفاده از فناوری در این بخش نداریم.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: گلستان ، تامین ، طرح ، دانش ، بنیان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.