سینما جزء هنرهای جذاب کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت:هنر سينما دوران شكوفايی بسياری دارد اما در سال‌های اخير به‌دليل تعدد شبكه‌های مجازی، ماهواره‌ايی و غيره این هنر در بين مردم كمرنگ شد که موضوعات فنی از ديگر دلایل این مسئله است.

محمدی این سازمان را يكی از زير مجموعه‌های مستقيم وزارت ارشاد بیان کرد و افزود: سينما از قديم الايام جزو هنرهای جذاب كشور ما است كه مردم در همان ابتدای تاريخ سينما از آن استقبال كردند.

وی تعدد شبكه‌های مجازی و ماهواره‌ايی را باعث كمرنگ شدن سينما دانست و تصریح کرد: هنر سينما دوران شكوفايی بسياری دارد اما در سال‌های اخير به‌دليل تعدد شبكه‌های مجازی، ماهواره‌ايی و غيره این هنر در بين مردم كمرنگ شد که موضوعات فنی از دیگر دلایل این مسئله است.

رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: سينما بهمن آمل که در گذشته سینما آرش نام داشت جزو قديمی‌ترين سينماهای آمل و كشور محسوب می‌شود که با 2 سالن (شماره 1و2) به‌طور مداوم همچنانان به فعاليت خود ادامه می‌دهد

محمدی استقبال مردم از سینما را وابسته به نوع فيلمی كه در آن اكران می‌شود دانست و افزود: استقبال مردم بستگی به فيلم در حال اکران دارد مانند اكران فيلم محمد رسول الله که با استقبال بی‌نظیر مردم روبه رو است.

وی یکی ازدلایل كم شدن استقبال مردمی از سينما را نبود تجهيزات لازم عنوان وتصریح كرد: امكانات تجهيزاتی سالن‌های سينما بهمن آمل به دليل قديمی بودن از صندلی سالن گرفته تا اكوستيك نور، صدا، سيستم گرمايشی و سرمايشی وضعيت مطلوبی ندارد؛ خصوصا برای اين فصل كه به‌دليل گرمای سالن باعث استقبال كمتری از سينما می‌شود.

رئيس اداره ارشاد آمل با اشاره به اينكه سينما هميشه بر فرهنگ عمومی جامعه تاثير گذار است، تاکید کرد:در دوران گذشته صنعت سينما در فرهنگ عمومی مردم بسيار تاثيرگذار بود و اكثريت مردم با الگو برداری، از فيلم‌های سينما بهره‌مند می‌شدند که طی سال‌های اخير به دليل كمرنگ شدن استقبال مردم، از این تاثير گذاری كاسته شد ولی همچنان صنعت سينما جزو هنرهای فاخر كشور محسوب می‌شود و مردم حتی شايد در قالب لوح و سی‌دی هم فيلم تماشا کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: سینما ، هنر ، جذاب ، فرهنگ ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.