واحدهای پژوهشی دارای مجوز از وزارت علوم وظیفه دارند هر ساله گزارش عملکرد راهبردی خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم امروز که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری با محوریت وضعیت زیر ساخت‌های پژوهشی نظیر مجلات، انتشارات بین المللی، نمایه سازی نشریات و تخلفات پژوهشی برگزار شد، محسن شریفی مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی گفت: یکی از زیر ساخت‌های پژوهشی، واحدهای پژوهشی هستند که از وزارت علوم مجوز می‌گیرند. 

وی ادامه داد: این واحدها دولتی و غیردولتی هستند که در این راستا 394 واحد پژوهشی زیر نظر دانشگاه‌ها، 47 مورد زیر نظر وزارت خانه‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی، 32 مورد زیر نظر وزارت علوم و 18 واحد پژوهشی زیر نظر نهادهای عمومی وجود دارند. 

وی در خصوص سیاست‌های پژوهشی وزارت علوم در خصوص واحدهای پژوهشی گفت: توسعه هدفمند بر اساس نیاز و طرح آمایشی و برنامه کیفی سازی از جمله سیاستهای وزارت علوم است. واحدهای پژوهشی به ویژه واحدهای زیر نظر وزارت علوم موظفند هر ساله گزارش عملکرد خود را بر اساس برنامه راهبردی ارائه دهند.

شریفی ادامه داد: در واحدهای پژوهشی برخی از فعالیت‌ها از جمله ارتقا هیئت علمی باید از دانشگاه‌ها مستقل باشد. در برخی واحدها ممکن است فعالیت‌هایی مشابه دانشگاه‌ها دیده شود که امری غیر طبیعی نیست زیرا هر دو این مراکز وظیفه‌ی تولید علم را بر عهده دارند. این مراکز وظیفه دارند در ایجاد فناوری و توجه به نیاز کشور در توسعه پژوهشهای بنیادی کارآمد باشند و بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های فناوری ارتباط ایجاد کنند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار