احتمال لغو سفر رئیس جمهور چین به آمریکا

وجود برخی اختلاف نظرات و نارضایتی‌ها میان مقامات چین و آمریکا، احتمال لغو سفر "شی جین پینگ" به واشینگتن را تقویت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل؛ "شی جین پینگ،" رئیس جمهور چین طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده باید در روزهای آینده به آمریکا سفر کند؛ اما تشدید تنش‌های سیاسی میان پکن – واشینگتن احتمال لغو این سفر را تقویت کرده است.

موضوع جاسوسی‌های سایبری چین از نهادهای دولتی و شرکت‌های تجاری آمریکا خشم مقامات کاخ سفید را برانگیخته است. کاخ سفید در اقدامی تلافی‌جویانه، تحریم‌هایی را علیه چین وضع کردند که بر بحرانی‌تر شدن روابط دو کشور دامن زد. تنبیهات اقتصادی که آمریکا علیه چین در‌نظر گرفته است احتمالا سفر "شی جین پینگ" را به واشینگتن تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

"سم سکز،" تحلیلگر یوروسیاگروپ، در این باره گفت: چینی‌ها خیلی نگران خدشه‌دار شدن روابط با آمریکا هستند. اگر مقامات کاخ سفید هرچه زودتر تحریم‌های درنظر گرفته شده علیه چین را اعلام نکنند، چهره‌ای ضعیف از خود به نمایش گذاشته‌اند و اگر این تحریم‌ها هرچه سریعتر اعمال شود احتمالا سفر رئیس جمهور چین به واشینگتن لغو می‌شود.

"جیسون هیلی،" مدیر پیشین حفاظت از زیرساخت سایبری کاخ سفید در این باره گفت: بهترین فرصت فراهم شده است تا اوباما موضوع جاسوسی‌های سایبری را با رئیس جمهور چین درمیان بگذارد. باید این مشکل یک بار برای همیشه میان دو کشور حل شود. هرچند پیش‌بینی می‌شود یک دیدار بد و به دور از صمیمیت میان اوباما و جین پینگ برگزار شود؛ اما بهتر است به طور شفاف اختلافات میان دو طرف حل شود.

مقامات کاخ سفید امنیت ملی را بالاتر از دیگر منافع اقتصادی و تجاری می‌دانند. واشینگتن قصد ندارد به دلیل بهره بردن از تعاملات تجاری با چین، چشم خود را بر روی تخلفات سایبری این کشور ببندد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار