عادل بزدوده، نویسنده و کارگردان تئاتر اعتقاد دارد جاده ناهموار تئاتر کشور، به مسیری صاف تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بزدوده با بیان اینکه در گذشته در عرصه تئاتر با ناهمواری شدیدی مواجه بودیم، افزود: اکنون این جاده ناهموار به مسیری صاف و هموار تبدیل شده است.


این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: تئاتر کشور به کمک هنرمندانی چون مرضیه برومند، رضا بابک، بیژن نعمتی شریف و کامبیز صمیمی، جان تازه ای گرفت و عرصه جدیدی در تئاتر عروسکی و تئاتر کودک به وجود آمد.


وی با بیان اینکه اکنون به راحتی می توان از تئاتر سخن گفت، افزود: مسیر ناهموار تئاتر کشور به سمت همواری هدایت شده و این موضوع به دلیل برگزاری جشنواره ها، سمینارها و چاپ نمایشنامه ها است.


این کارگردان که با نمایش «آهای تودیگه کی هستی؟» به بخش کودک بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ره پیدا کرده است، گفت: این نمایش درمورد غازی است که از شخصیت خود ناراضی است.


بزدوده تصریح کرد: نمایش «آهای تو دیگه کی هستی؟» شناخت از خود و ارزش دادن به داشته ها را به زبان کودکانه به تصویر می کشد.


وی کرد: طراح صحنه نمایش «آهای تو دیگه کی هستی؟» مرحوم کامبیز صمیمی مفخر و بیژن نعمتی شریف هستند که این نمایش به یاد پیشکسوتان این عرصه به روی صحنه می رود.


وی در خصوص موضوع نمایش اظهار کرد: این نمایش ۲۲ سال پیش در کانون پرورش فکری اجرا شد و از آنجا که عوامل از پیشکسوتان عرصه تئاتر هستند به پاس زحمات پیشکسوتان این نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان اجرا می شود.

انتهای پیام/س


برچسب ها: همدان ، تئاتر ، مسیر ، صاف ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.