کارگردان تئاتر کودک ونوجوان گفت: توجه به بعد آموزشی در اجرای نمایش کودک و نوجوان باید در اولویت باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید باغبانی که با نمایش «اکوان» در این دوره از جشنواره حضور پیدا کرده است، با بیان اینکه این نمایش برگرفته از شاهنامه فردوسی است، اظهار کرد: نمایش «اکوان» به زبان روان و ساده تهیه شده تا برای مخاطب کودک و نوجوان قابل فهم باشد.

وی با اشاره به اینکه تماشگر نمایش خیابانی مخاطب عام است، بیان کرد: تمام کسانی که که در خیابان رهگذر هستند می‌تواند نمایش را ببینند؛ بنابراین در این نوع از نمایش مخاطب از پیش تعیین نشده است.

باغبانی با بیان اینکه در نمایش خیابانی انتخاب با خود مخاطب است،  گفت:  برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان موجب ارتقا سطح کیفی تئاتر در استان همدان شده است.

این کارگردان افزود: به کارگیری روش های نوین تئاتر کودک ونوجوان در استان همدان و توجه به شیوه کار از نتایج برگزاری جشنواره در همدان بوده است.

باغبانی هدف نمایش «اکوان» را آشنایی کودکان با قصه های شاهنامه عنوان کرد و افزود: این نمایش فرهنگ و تاریخ کشورمان را بازگو می کند.

وی با تاکید بر اینکه بعد آموزشی در اجرای نمایش کودک و نوجوان باید در اولویت کار باشد، خاطرنشان کرد: یک نمایش تاثیرگذار نمایشی است بعد آموزشی را در اولویت قرار دهد و نه اینکه صرفا موزیکال و یا شاد باشد.

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان 9 تا 14 مهر  با دبیری شهرام کرمی در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.