سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان گفت: اولین شهرک بازیافت کشور در زمینی به وسعت 20 هکتار در سمنان ساخته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان، سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان گفت: ساماندهی پسماندهای موجود علاوه بر احیای بخشی از سرمایه‌های ملی کشور، نقش بسزایی در ارتقای سطح بهداشت ، کاهش مشکلات زیست‌محیطی ، ایجاد اشتغال پایدار و زیباسازی فضای شهری دارد.

 دانایی تصریح کرد: با توجه به شناسایی بیش از 50 انبار در خصوص محل جمع‌آوری‌ بازیافت‌ها در سطح شهر و لزوم ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی در این بخش، اولین شهرک بازیافت کشور در زمینی 20 هکتاری در سمنان در حال احداث است.

 فرماندار سمنان ادامه داد:  در حال حاضر بخش‌هایی از این شهرک و از جمله خیابان‌بندی ، راه‌های دسترسی و ایجاد و تکمیل زیر‌ساخت‌های خدماتی نظیر آب و برق و... در حال انجام است.

 وی با اشاره به لزوم رعایت بهداشت در محل جمع‌آوری بازیافت خواستار ساخت انبارها بر اساس نوع پسماند در اولین شهرک بازیافت کشور در سمنان شد.

 فرماندار سمنان با تاکید بر جلوگیری از فعالیت‌ ضایعاتی‌های غیر‌مجاز اضافه کرد: حرکت در مسیر قانون و جلوگیری از تردد خودروهای غیرمجاز حمل و نقل پسماندهای خشک ، کاهش و پیشگیری از سرقت‌های خرد در سطح شهر و جلوگیری از فعالیت اتباع خارجی در این بخش از مزیت‌های ساخت این شهرک است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: زباله ، بازیافت ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.