کارشناسان هواشناسی در انگلیس پیش‌بینی کردند افزایش دمای هوای جهان در سالهای 2015 و 2016 به رکورد جدیدی می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ کارشناسان مرکز هواشناسی Met Office در انگلیس اعلام کردند مردم جهان در سالهای 2015 و 2016 با بیشترین افزایش دمای هوا مواجه خواهند شد.

طبق گزارش این مرکز، چرخه طبیعی آب و هوایی در اقیانوس آرام و اطلس کاملا وارونه خواهد شد و تاثیرات انسانی در گرمایش این مناطق بیش از سایر نقاط جهان قابل مشاهده خواهد بود. الگوی آب و هوایی تغییر می‌کند و موج گرما اغلب نقاط جهان را فرامی‌گیرد.

رکورد گرمترین سال جهان به سال 2014 (93) اختصاص دارد. باوجود افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای که خود عامل اصلی گرم‌تر شدن کره زمین هستند؛ در یک دهه گذشته افزایش دما در جهان چندان چشمگیر نبود. البته روند گرم شدن کره زمین هرگز متوقف نشد و فقط در برخی دوره‌های زمانی کندتر شد. مرکز هواشناسی انگلیس در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: همه نشانه‌ها حاکی از آن است که دوران افزایش دمای اندک و جزئی به پایان رسیده است و از این پس با سرعت بیشتری شاهد بالارفتن دمای هوا به شکل محسوسی خواهیم بود.

سازمان ملل نوامبر (آبان) میزبان اجلاس مقابله با گرمایش زمین است و طی آن کشورهای عضو این سازمان به بررسی راههای مقابله با تغییرات آب و هوایی می‌پردازند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار