پس از سوریه، افغانستان بیشترین آمار پناهجویان را در اروپا دارد

پیش از آغاز بحران داخلی سوریه، افغانستان بیشترین آمار پناهجویان را در اروپا داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، پس از سوریه، افغانستان بیشترین آمار پناهجویان را در اروپا داراست. این درحالیست که پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه، افغانستان رکورد دارِ بیشترین آمار پناهجویان نه تنها در اروپا بلکه در جهان بود.

طبق آمار سازمان ملل، در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 10 مرداد) حدود 77700 پناهجوی افغان وارد ترکیه و اروپا شدند. در سال 2014، این رقم 58500 نفر بوده است. این موضوع باعث شده است پس از سوریه، افغانستان آمار بیشترین مهاجران را در اروپا به خود اختصاص دهد. گزارش سازمان ملل همچنین حکایت از آن دارد که در سال جاری میلادی بیش از 381000 مهاجر افغان کوشیدند از طریق دریا خود را به اروپا برسانند.

بیشتر مهاجران افغان جوان هستند. احیای قدرت طالبان در افغانستان و وضع نابسامان اقتصاد در این کشور باعث شده است افراد بیشتری برای مهاجرت به اروپا تمایل نشان دهند. با این وجود، سال گذشته شمار پناهجویان سوری در اروپا بیش از پناهجویان افغان گزارش شد.

افغانستان تا مدت ها آمار بیشترین پناهجویان را در جهان دارا بود. آمار پناهجویان افغان حتی از شمار پناهجویان فلسطینی نیز بیشتر بوده است. این درحالیست که جنگ داخلی سوریه باعث شده است در حال حاضر این کشور آمار بیشترین مهاجران را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار