برجام چون در کنگره تصویب نشده، رئیس جمهور آینده آمریکا می تواند اجرای آن را متوقف کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کنعانی مقدم، در تحلیل خود از پیروزی اوباما در مقابل جمهوریخواهان گفت: اگر سناتورهای مجلس سنا توافق برجام را رد کنند که رد خواهند کرد نیاز به وتو است اما چون 42 تن از اعضای کنگره با آن توافق کردند وتوی اوباما عملا قابل اجرا خواهد بود و نمی توانند مانع آن شوند.

به نظر می رسد آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که سیاستهای غلطشان تا کنون بر علیه جمهوری اسلامی ایران نتیجه معکوس داده و چاره ای ندارند در پای میز مذاکره حقوق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند.

وی افزود:کارشکنی صهیونیستها همچنان ادامه دارد و به جایی رسیده که صهیونیستها اوباما را تهدید کردند اما منافع ملی امریکا ایجاب می کند تمام تخم مرغ های خود را داخل سبد صهیونیستها نگذارند به این لحاظ در مجموع به نظر می رسد آمریکایی ها توافق را اجرا کنند.

این کارشناس اظهار داشت:صهیونیستها از ابتدا مخالف توافقنامه بودند چون ایران روز به روز قدرتمند تر می شود و بازگشت ایران به جامعه جهانی به معنای تقویت مقاومت در منطقه است که این به ضرر صهیونیستها خواهد بود. آنها به دنبال آن هستند مانع اجرایی شدن توافقنامه شوند.

کنعانی مقدم اظهار داشت:اگر توافقنامه در کنگره آمریکا تصویب می شد تبدیل به قانون می شد و رئیس جمهور بعدی آمریکا چاره ای جز ادامه این راه نداشت اما چون در کنگره تصویب نشده رئیس جمهور آینده می تواند آن را متوقف کند. آمریکا نشان داده وقتی احزاب مختلف سرکار می آیند جمهوریخواهان و دموکراتها این روال را داشتند که بر علیه هم اقداماتی را انجام دهند.

وی درباره آینده جنگ یمن نیز گفت:شرایط نشان می دهد قطر، امارات و آمریکا و خیلی از کشورهای دیگر همراه عربستان سعودی در جنگ با یمن هستند و به دنبال تصرف یمن و صنعا هستند و حملات زمینی را هم در شرق صنعا، عدن و نقاط مختلف حتی شمال به سمت صعده ادامه می دهند و تا صنعا را تصرف نکنند توقفی در عملیات نخواهند داشت. عربستان به دنبال آن است که با تمام قدرت صنعا را به تصرف خود دربیاورند اگر این اتفاق بیفتد عملا یمن به باتلاقی تبدیل می شود که متجاوزان را در درون خود نابود خواهد کرد.


منبع: آریا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار