مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برداشت زیتون کنسروی از نیمه دوم شهریور شروع شده و تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد یافت.

برداشت زیتون کنسروی در شهرستان طارمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت :زیتون اصلی ترین محصول باغی شهرستان طارم بوده و سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان 19056 هکتار می باشد که از این میزان، 11886 هکتار باغات بارده، و بقیه غیربارده می باشد.

عماری افزود:برداشت زیتون کنسروی از نیمه دوم شهریور شروع شده و تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد با توجه به اینکه سال جاری، سال آور زیتون بود، پیش بینی تولید 45 هزار تن زیتون در نظر گرفته شده بود که به علت خسارت گرمازدگی در زمان گلدهی، عملکرد را به 28هزار تن کاهش داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: با توجه به اینکه سالانه 70 درصد محصول به صورت کنسروی برداشت می گردد، پیش بینی می گردد که حدود 19هزارو 600 تن محصول کنسروی برداشت گردد.

وی ادامه داد:تعداد بهره برداران زیتون در این شهرستان، 8200 نفر می باشند که در مجموع 160 هزار نفر روز در برداشت زیتون مشغول بوده و از این طریق کسب درآمد می نمایند.

عماری افزود:پیش بینی می گردد که در آمد ناخالص حاصله از برداشت کنسروی زیتون به 588 میلیارد ریال برسد.

وی با بیانن اینکه ارقام زیتون مورد کشت شهرستان شامل : زرد زیتون،روغنی، شنگه،ماری وگلوله زیتون می باشند که دو رقم زرد زیتون و روغنی بیشترین ارقام منطقه را شامل می شوند اضافه کرد :مقدار ناچیزی ارقام خارجی در سطح شهرستان بصورت الگویی کشت شده اند که با توجه به سازگاری با منطقه طارم می توان به ارقام کنسروالیا ، مانزانیلا و کروناییکی اشاره نمود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه با توجه به عدم استفاده از سموم شیمیایی در زمان تشکیل میوه تا زمان برداشت محصول زیتون شهرستان و استفاده اصولی از کودها ی شیمیایی و کودهای دامی،کمپوست و .. محصول تولیدی از نظر باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی در حد مجاز و استاندارد قرارد اشته افزود:به همین دلیل، طرفداران زیادی در بازارهای داخل و خارج برای آن وجود دارد

وی خاطر نشان کرد: زیتون تولیدی شهرستان به اقصی نقاط کشور از جمله استانهای گیلان،قزوین،تهران،قم،مرکزی،همدان،مازندران و گلستان و سایر شهرستان های استان زنجان و همچنین توسط شرکتهای صنایع غذایی به کشورهای حوزه خلیج فارس بصورت کنسرو زیتون صادر می گردد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.