ساری؛

صادرات 90 درصد لبنیات توسط 10 درصد تولیدکنندگان

90 درصد صادرات لبنیات توسط 10 درصد تولیدکنندگان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران در نشست خبری با بیان اینکه صادرات 90 درصد لبنیات کشور توسط 10 درصد تولیدکنندگان، گفت: هم‌اکنون دولت محکوم به تصحیح نظام توزیع مواد غذایی است.

اسماعیل خاتمی‌ مقدم افزود: هم‌اکنون بخشی از اعتماد مصرف ‌کنندگان از صنایع غذایی از دست رفته است و این مهم ریشه در عملکرد برخی برندهای ضعیف دارد که اصل را بر بقا قرار دادند و چشم را بر روی تولیدکننده با کیفیت می ‌بندند.

وی با بیان اینکه اکنون در کشورمان بسیاری از تولیدکنندگان با لحاظ اهمیت به مقوله کیفیت، تلاش زیادی دارند تا مصرف ‌کنندگان محصولات کیفی خریداری کنند، تصریح کرد: محصولات خوب نیاز به مواد اولیه مطلوب، سیستم توزیع مناسب و عوامل مساعد دارد که این عوامل حداقل 20 درصد بر روی قیمت تمام‌شده محصولات تأثیر دارند.

رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران با تاکید بر اینکه علت معدوم ‌سازی محصولات لبنی که در مرز ایران و عراق اتفاق افتاده است، افزود: لبنیات در بین دیگر مواد غذایی از حساسیت بالایی در زمان مصرف برخوردار است البته بیش از دو سوم تاریخ مصرف این محصولات گذشته بود و اقدام با حضور کارشناسان مختلف کنترل کیفی و بهداشتی روی داد.

خاتمی‌ مقدم با تاکید بر اینکه مواد غذایی که از ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شوند با مشکلات زیادی در مرزها جهت ترخیص و انجام امور اداری کشور مقصد دست و پنجه نرم می‌ کنند، افزود: با یک روز جابجایی در صدور ترخیص محصولات لبنی ممکن است فرآیند آنها دچار مشکل شود.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.