وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امضای رییس جمهور بر قانون جامع حمایت از معلولان و ارسال ان به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

علی ربیعی، وزیر تعاون  کار و رفاه اجتماعی در گفتگو باگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به امضای لایحه قانون جامع حمایت از معلولان اظهار داشت: رئیس جمهور لایحه قانون حمایت از معلولان را امضا کرده و این لایحه آماده‌ی ارسال به مجلس اسلامی است.


 وی با بیان اینکه این لایحه از 3 بخش تشکیل شده، افزود: این قانون بخشی از قانون قبلی است که پایدار می‌ماند، بخشی از آن مصوبه هیئت وزیران و بخشی از آن که نیاز به قانون جدید داشته به مجلس ارسال می‌شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اساس این قانون و لایحه تصریح کرد: اساس این قانون بر توانمند سازی و بهزیستی در منزل است؛ به عبارت دیگر اگر بخواهیم نکات اصلی مصوبه هیئت وزیران را اعلام کنیم یکی از آنها توانمند سازی است.


ربیعی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای مکلف شده آموزش‌هایی را متناسب با جسم معلولان بدهد همچنین صندوق کارآفرینی امید تا دو برابر  مبلغ ودیعه‌ گذاشته شده ،وام کم بهره یا بدون بهره اعطا می‌کند.

وی به طرح بهزیستی در منزل اشاره و تصریح کرد: بر اساس این مصوبه دستمزد کسانی که در خانه نگهداری می‌شوند افزایش می‌یابد و در واقع این موضوع انگیزه‌ای  است برای خانواده‌های ناتوان مالی که کمکی برای آنها باشد.


 ربیعی تاکید کرد: بحث ازدواج معلولان و تشکیل خانواده و الزامات ساختمان سازی هم در این قانون دیده شده است ضمن اینکه دولت خود را مکلف کرده تا بتواند حمایت‌های حقوقی لازم را از معلولان انجام دهد.


 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به حمایت از موسسات خیریه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه‌هایی در سطح استان‌ها برای فروش دائمی محصولات افراد دارای معلولیت در نظر خواهیم گرفت و بازار آن را تضمین می‌کنیم. همچنین ما در طراحی، آموزش و تسهیلات وارد شده تا موسسات خیریه به عنوان میانجی در این زمینه فعالیت کنند.


وی یادآور شد: تا پایان سال 95 تمام خانواده‌های دارای 2 معلول مسکن دار خواهند شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار