مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین کمترین میزان درگیری ها را در شهرستان البرز و بیشترین میزان آن را در شهرستان قزوین ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مهرداد تایبی افزود: افزود: پس از قزوین نیز به ترتیب شهرستان های تاکستان، بویین زهرا و آبیک در ردیف بیشترین درگیری ها قرار دارند.

وی اضافه کرد :طی چهار ماهه نخست سال جاری سه هزار و 577 درگیری به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است.

تایبی اضافه کرد: براین اساس تعداد درگیریهای مراجعه شده به ادارات پزشکی قانونی استان در شهرستانهای قزوین، تاکستان، بویین زهرا، آبیک و البرز به ترتیب دو هزار و 87 نفر، 631 و 307 و 278 و 274 نفر بوده است.


تایبی خاطرنشان کرد: اهمیت و فراوانی این نزاع ها تا آنجا است که بالاترین حجم پرونده ها و مراجعان سازمان پزشکی قانونی را تشکیل داده است و مواردی مانند افزایش ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی هر کدام نقش غیرقابل انکاری در بروز نزاع ها از نوع خیابانی آن دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با بیان اینکه بیش از 35 درصد مراجعین نزاع و درگیری را زنان تشکیل می دهند، افزود:استان قزوین در این زمینه جایگاه تقریبا 21 را در کشور به خود اختصاص داده است، اما بهرحال توجه به حقوق دیگران نقش بسزایی در کاهش رفتارهای پر خطر و بهداشت روانی و اجتماعی افراد دارد.

طبق آخرین سرشماری نفوس در سال 1390 جمعیت استان قزوین یک میلیون و 201 هزار و 565 نفر می باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.