«جری لوئیس»، کمدین سرشناس آمریکایی، مجموعه‌ای از فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های خصوصی خود را به کتابخانه کنگره آمریکا اهدا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این مجموعه از آن جهت ارزشمند است که در آن نسخه‌هایی کمیاب و حتی نایاب از ساخته‌های این کمدین مشهور از جمله فیلم‌هایی که او به صورت تفننی ساخته نیز دیده می‌شود.

«مایک ماشون»، مدیر بخش فیلم و تلویزیون کتابخانه کنگره می‌گوید که در این مجموعه بخشی از تاریخ تلویزیون آمریکا که هیچ نسخه دیگری از آن دیگر وجود ندارد، یافت می‌شود که از آن جمله می‌توان به کارهای مشترک «جری لوئیس» با «دین مارتین» اشاره کرد که دهه‌های پنجاه و شصت میلادی از تلویزیون NBC پخش شده است.

روی نوارهای اصلی این برنامه‌های تلویزیونی بارها، برنامه‌های دیگری ضبط شده اند و هیچ نسخه دیگری از آنها به جز مجموعه ای که در اختیار خود «جری لوئیس» بوده وجود ندارد.

یکی از جالب ترین فیلم‌هایی که در مجموعه اعطایی «جری لوئیس» وجود دارد، فیلم‌هایی است که او بین دو کار حرفه ای‌اش می‌ساخته است، فیلم‌هایی با حضور همسایگانش و فقط برای دل خودش. البته او همسایگان سرشناسی چون «تونی کورتیس»، «جنت لی» و «دین مارتین» داشته است.

بخشی از این مجموعه فیلم‌ها به کتابخانه کنگره آمریکا اهدا شده و بخشی دیگر را نیز کتابخانه از «جری لوئیس» خریده است.

«جری لوئیس» 89 ساله بیش از شصت سال در جمع آوری پول برای بیمارانی که دچار تخریب یا اخلال در بافت‌های ماهیچه ای هستند، فعالیت کرده و دو میلیارد و ششصد میلیون دلار در این سالها برای این بیماران جمع آوری کرده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
برچسب ها: جری لوئیس ، هدیه ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.