به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان محمد میرطاووسی در همایش بررسی عوامل موفقیت یا ناکامی اپراتورهای مجازی موبایل گفت: رگولاتوری همچنین باید از ورود اپراتورهای مجازی موبایل که باید دید اشتباه وارد این بازار میشوند را بگیرد و به انعقاد قراردادهای درست، واقعی و عملی کمک کند.
به گفته وی، MVNOها به یک طرح تجاری دقیق و آماده نیاز دارند که با توجه به تغییر شرایط بتواند خود را با شرایط وفق دهد و طی دو سال آینده بازار متناسبی را کسب کند.
میرطاووسی همچنین از اپراتورهای تلفن همراه کشور خواست تا به MVNOها به چشم یک رقیب نگاه نکنند چرا که اگر یک اپراتور مجازی خوب روی شبکه اپراتورهای موبایلها باشد، به ورود اپراتور به بازارهای جدید و کسب درآمد خالص و بدون دردسر کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه بازار تلفن همراه ایران به شدت درحال رشد است، افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 140 درصد و ضریب نفوذ موبایل فعال نیز 85 درصد است.
به گفته وی، توسعه نسل چهارم تلفنهمراه به شدت درحال گسترش است و اپراتورهای موبایل سرگرم هزینهکردن در زمینه زیرساختها هستند. از همین رو ورود MVNOها فرصت خوبی برای کسانی است که میخواهند سرویسهای خاص به مشتریان خود ارایه بدهند و بازار را با ارایه خدمات ویژه در اختیار بگیرند و اپراتورها یا نمیخواهند روی آن سرمایهگذاری کنند یا فرصت تمرکز روی آن را ندارند.
میرطاووسی گفت: با گسترش روزانه دستگاههای هوشمند، پیشبینی میشود تا سال 2016 تقریبا 40 میلیون دستگاه هوشمند در ایران وجود داشته باشد و سبب میشود OTTها بیشتر از قبل روی دستگاهها نصب شوند و مشترکان بیشتر از آنها استفاده کنند که درنهایت منجر به افزایش میزان دیتای مصرفی مشترکان خواهد شد.
وی افزود: پیشبینی میشود در سال 2018 تقریبا هفت میلیارد مشترک موبایل در دنیا وجود داشته باشد که تقریبا چهار درصد آنها برابر با 270 میلیون مشترک سرویس خود را از MVNOها دریافت خواهند کرد و به نظر میرسد دو هزار اپراتور موبایل مجازی سرویسهای خود را به آنها ارایه میکنند.
به گفته میرطاووسی، مهمترین نکتهای که میتواند منجر به شکست یا موفقیت MVNOها شود، کمک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اعمال عدالت و برقراری رقابت سالم است تا رقابتهای ناعادلانه را از بازار حذف کند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/