نگاهی به مسابقات مهم روز اول لیگ قهرمانان اروپا

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2016/2015 از امشب با برگزاری 8 مسابقه آغاز می‌شود که دو دیدار مهم منچسترسیتی- یوونتوس و آیندهون- منچستریونایتد را مورد بررسی قرار می دهیم.

 به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2016/2015 از امشب (سه‌شنبه) در 4 گروه آغاز می‌شود و در این چارچوب تیم‌های قدرتمند قاره سبز به مصاف یکدیگر می‌روند از 8 مسابقه‌ای که انجام خواهد شد دیدار تیم‌های منچسترسیتی با یوونتوس و آیندهون در برابر منچستریونایتد مهمترین آنهاست.

*** منچسترسیتی- یوونتوس

از گروه چهارم لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری که در آن تیم‌های منچسترسیتی، یوونتوس، سویا و بورسیا موشن‌گلادباخ حضور دارند. مهمترین مسابقه دیدار تیم‌های منچسترسیتی با یوونتوس خواهد بود .

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در حالی به ورزشگاه اتحاد رفته است که در فصل جدید رقابت‌های سری‌‌A حال و روز خوشی ندارد.

بیانکونری‌ها در سه بازی اول خود در رقابتهای سری آ فقط یک تساوی به دست آورده‌اند و متحمل دو شکست شده‌اند این تیم که در 4 فصل گذشته فاتح اسکودوتو بود در حال حاضر و پس از گذشت سه هفته از آغاز لیگ سری آ با یک امتیاز در جای شانزدهم جدول قرار دارد.

شاید بتوان شروع ضعیف یوونتوس در رقابت‌های این فصل سری آ را به جدایی چند ستاره این تیم نسبت داد.

بیانکونری‌ها در فصل تابستان آندره پیرلو بازیکن طراح، آرتور ویدال و کارلوس توز دو مهاجم گلزن خود را به ترتیب به آمریکا، آلمان و آرژانتین، منتقل کرد و با تیمی دگرگون شده پا به مسابقات گذاشته چیزی که ما سیمیلیانو الگری هم به آن اشاره کرده است.

حتی ماروتا مدیر باشگاه یوونتوس نیز اذعان کرده است که تیمش مانند همیشه نیست با این اوضاع و احوال یووه باید در برابر تیمی از انگلیس به میدان برود که اتفاقاً شروع بسیار خوبی در فصل جدید لیگ جزیره داشته است.

شاگردان مانوئل پیگرینی از پنج بازی اول خود در این فصل لیگ برتر انگلیس، پنج پیروزی به دست آورده و با 15 امتیاز در صدر جدول لیگ جزیره قرار دارند.

آبی‌های شهر منچسترسیتی امسال پنجمین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کنند. آنها هرگز موفق نشده‌اند در دوره‌ قبل به جمع 16 تیم پایانی راه پیدا کنند.

تنها نگرانی پیگرینی غیبت سرخیو آگرو مهاجم آرژانتینی اش است منچسترسیتی در رقابت‌های اروپایی سه بار در برابر یوه، به میدان رفته ولی نتوانسته در هیچ یک از آنها بر بیانکونری‌ها چیره شود.

این تیم از 10 مسابقه قبلی خود در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا فقط در دو مسابقه به پیروزی دست یافته است.

هیچ یک از 28 مسابقه‌ای که منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده بدون رد‌و‌بدل شدن گلی به پایان نرسیده است آنها فقط در 4 مسابقه توانسته‌اند دروازه خود را بسته نگه دارند.

منچسترسیتی از 4 مسابقه آغازین خود در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک بار به پیروزی دست یافته است.

درباره یوونتوس باید گفت که این تیم از ده مسابقه اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا فقط در یک مسابقهشکست خورده است، شکستی که در فینال لیگ قهرمانان سال قبل در برابر بارسلونا رقم خورد و به قیمت از دست رفتن جام قهرمانی برای این تیم بود.

یووه دوبار در سال‌های 1985و1996فاتح لیگ قهرمانان اروپا بوده است اما 6بار هم در فینال این رقابت‌ها شکست خورد و در کسب جام در آخرین گام ناکام مانده است.


پی‌اس وی‌ایندهون- منچستر یونایتد

از گروه دوم لیگ قهرمانان اروپا دیدار تیم‌های منچستریونایتد ، پی‌اس وی‌ایندهون از جمله مسابقات همه اولین دور لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود.

در این مسابقه پی اس وی ایندهون میزبان شیاطین سرخ خواهد بود.

منچستریونایتد در شرایطی راهی هلند شده است که مدت طولانی را برای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا منتظر ماند.

این تیم آخرین بار در آوریل سال 2014 در این رقابت‌ها به میدان رفت.

شیاطین سرخ پس از آن که در فصل 2014-2013 نتوانست به مقامی بهتر از هفتمی در لیگ جزیره دست یابد فصل گذشته از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان محروم ماند.

سرخ‌پوشان شهر منچستر با روحیه‌ای بسیار خوب راهی هلند شده‌اند زیرا آنها در آخرین بازی خود در لیگ برتر انگلیس موفق شدند 3-1از سد لیورپول بگذرد و امیدوارند بتوانند چنین نتیجه‌ای را در برابر پی اس وی ایندهون نیز تکرار کنند.

آنها اکنون با 10 امتیاز از 5مسابقه در جام سوم جدول قرار دارند.

از سوی دیگر شاگردان فیلیپ کوکو درپی اس وی نیز با پیروزی پرگل 6-0 در برابر کامبور و با روحیه‌ای بسیار خوب از منچستری‌ها میزبانی خواهند کرد.

نگرانی اصلی لوئیس فان‌خال سرمربی منچستریونایتد غیبت کاپیتان رونی در برابر آیندهون است. مهاجم منچستربه دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران به هلند نرفت.

پی اس وی ایندهون از 4مسابقه قبلی خود در برابر منچستریونایتد در رقابت‌های اروپایی فقط یک پیروزی کسب کرده است که به نوامبر سال 1984برمی‌گردد.

پی اس وی ایندهون از 4مسابقه خانگی خود در لیگ قهرمانان اروپا سه شکست داشته است.

این چهاردهمین دوره‌ای است که پی اس وی ایندهون در رقابا‌های لیگ قهرمانان شرکت می‌کند.

منچستریونایتد در 8دوره آخر حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در 7دوره از این مرحله صعود کرده است.

پی اس وی در 30مسابقه اخر خود در لیگ قهرمانان هرگز بیش از 2گل به ثمر نرسانده است .

آخرین بار آنها در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی سال 2005با نتیجه 1-3بر میلان غلبه کرد.

منچستریونایتد در پنج بازی از 6بازی آخر مرحله گروهی خود حداقل یک امتیاز به دست اورده است.

شیاطین سرخ از 8بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا در 5بازی موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار