رئیس سابق فدراسیون شطرنج گفت : متاسفانه فدراسیون شطرنج از جایگاه و شأن واقعی خودش فاصله گرفته است و باید کاری کرد تا شطرنج به جایگاه واقعی خودش بازگردد.

محمد ابراهیم مداحی در گفتگو با خبرنگار‌ سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت :اهالی شطرنج از جمله بازیکنان، داوران و مربیان از من خواستند تا در انتخابات فدراسیون شرکت کنم .به نظرم شرایط فدراسیون در حال حاضر در حد و اندازه خود شطرنج نیست . شطرنج بازان و کادرهای فنی تیم های ملی شرایط بسیار خوبی دارند اما فدراسیون کوچکتر از آنها است.
 وی در خصوص حضورش در دوره قبلی انتخابات فدراسیون شطرنج گفت :در مجمع انتخاباتی گذاشته هم کامبوزیا با تفاضل آرا بسیار کم انتخاب شد .همان موقع هم من گفتم ریاست وی مدت زمان زیادی طول نمی کشد و این موضوع هزینه زیادی برای شطرنج دارد. همانطور که می بینید فدراسیون مدت ها است رها شده و شطرنج ضربه این موضوع را می خورد.
 مداحی با اشاره به پتانسیل شطرنج کشور عنوان کرد :من در سال ۸۲- ۸۳ فدراسیون را تحویل گرفتم و در آن زمان در رده ششم یا هفتم آسیا بودیم و در سالی که فدراسیون را تحویل دادم به مقام سومی یا چهارمی رسیدیم و دورخیزی برای مقام دوم برداشته بودیم. حالا هم اگر چه در بخش تیمی و انفرادی مدال آوری داریم اما در بخش پتانسیل شطرنج از جمله( استاد بزرگی، بین المللی، کادر فنی و غیره) به مراتب می توانیم بهتر باشیم
وی افزود :بحث فرهنگ سازی در شطرنج نیز بسیار مهم است خسارات وارد شده است اما این موضوع قابل جبران است.
 رئیس سابق فدراسیون شطرنج با بیان اینکه شطرنج باید در سراسر استان های کشور فعال شود گفت :شاید همه فکر می کنند همه چیز باید در تهران باشد در حالی که بسیاری از استعدادها در استانهای دیگر فعالیت می کنند خواستگاه فدراسیون هیات های و اگر هیات ها قوی باشند فدراسیون هم به قدرت می رسد وی در پاسخ به این سوال که چه کسی رقیب شما در انتخابات است عنوان کرد: هنوز نمی شود در این مورد صحبت کرد. در مجمع قبلی نیز افراد زیادی شرکت کرده بودند اما در نهایت دو نفر باقی ماندند. در این انتخابات نیز باید منتظر ماند و دید در این مدت جامعه شطرنجی اقبال را به چه کسی نشان می دهد.
وی در خصوص صحبت با روسای هیات ها بیان داشت: قبل از ثبت نام با روسای هیئت ها مشورت کردم و معتقدم باید کمیته مناطق 9گانه در فدراسیون شکل بگیرد و روسای هیئت ها در تصمیم گیری کلان فدراسیون نقش داشته باشند متاسفانه در حال حاضر هیئت های استانی خیلی در مسائل مختلف فدراسیون شرکت داده نمی شود،این درست نیست که هیات ها فقط در مجمع انتخابات حضور داشته باشند بلکه باید در تمام تصمیم گیری های حساس و مهم مسابقات از آنها استفاده کرد مداحی در خصوص اهداف خود در آینده فدراسیون شطرنج تصریح کرد: عدم وابستگی مالی به بودجه دولتی، طراحی حامیان مالی استانی، استفاده از فضای تصمیم گیری توسط کمیته های متشکل از هیئت های استانی از جمله برنامه های مهم من است .حتی ترکیب کادر فدراسیون ،هیئت رئیسه و مسئولان فدراسیون باید توسط هیئت ها انتخاب شود .من نه به کسی وعده ای دادم و نه خواهم داد کادر پیشنهادی ام را نیز اعلام نکرده ام چرا که این هیات ها هستند که باید در مورد همه چیز تصمیم گیری کنند. فدراسیون خانه ی همه هیئت های استانی است و امیدوارم شرایط خوبی در فدراسیون شطرنج وجود بیاید.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار