تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست مقابل تیم ملی والیبال ایتالیا متحمل سومین شکست پیاپی خود بابر حریفان اروپایی خود شد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، مرحله دوم از رقابت‌های جام جهانی والیبال، پس از دو روز استراحت از صبح امروز آغاز شد و دو تیم ایران و ایتالیا در چارچوب این مرحله از مسابقات سومین دیدار این روز را از ساعت 10 و 40 به وقت ایران و در سالن مونیسی پال سنترال شهر اوساکا برگزار کردند. 

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر مقابل دیگر تیم ‌اروپایی مسابقات یعنی ایتالیا شکست خورد تا چهارمین شکست در مجموع مسابقات و سومین شکست مقابل تیم‌های اروپایی را تجربه کند.

شاگردان کواچ پیش از این سه شکست را مقابل روسیه، لهستان و آرژانتین متحمل شده بودند.


**ست اول : ایران 19 – ایتالیا 25 / ضعف در دریافت و اختلاف امتیازی که جبران نشد



ایران ست اول را واگذار کرد


تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با ترکیب موسوی، معروف، مرندی، غلامی، میرزاجانپور، غفور و میلاد عبادی پور و با پیراهن صورمه‌ای آغاز کرد. در آن طرف میدان ایتالیایی‌های سفیدپوش با ترکیب زایتسف، جانتورنا، جیانلی، لانزا، بوتی، پیانو و تورنا راهی این دیدار شدند.

برتری در ابتدای این ست با تیم ملی ایتالیا همراه بود. آن‌ها روی فریب دادن مدافعان ایران آبشارهای خود را به امتیاز تبدیل می‌کردند و با سرویس‌های خوب حملات خود را به سرانجام می‌رساندند. از طرفی چند دریافت بد از سوی بازیکنان ایران سبب شد، در همان ابتدا ایتالیا با اختلاف 5 پوئن از ایران پیش بیفتد. اولین وقت استراحت فنی این ست و این دیدار با نتیجه 8 بر3 برای ایتالیا بود. پس از وقت استراحت ایران بهتر از قبل عمل کرد و توانست اختلاف امتیاز را کاهش دهد. 

به خارج رفتن سرویس میلاد عبادی‌پور باز هم ایتالیا را با 5 پوئن اختلاف پیش انداخت. مردان ایتالیا در این ست شیوه‌های متفاوتی را در حمله به کار می‌گرفتند و همین امر کار را برای مدافعان ایران سخت کرده بود. با این حال هماهنگی ملی‌پوشان ایران هم در حملات سرعتی خوب بود و چندین امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد.


فرهاد قائمی نخستین تعویض کواچ در این دیدار بود. این بازیکن در بدو ورود در منطقه سرویس قرار گرفت و با خراب شدن این سرویس دو تیم در امتیاز 16 بر 11 راهی وقت استراحت فنی دوم شدند.

پس از وقت استراحت سرویس ایوان زایتسف به تور اصابت کرد و امتیاز 12 را به نام ایران ثبت کرد. درصد بالایی از امتیازات تیم ملی ایران در ست نخست این دیدار روی اشتباهات ایتالیایی‌ها به دست می‌آمد و ملی‌پوشان ما خودشان امتیاز چندانی کسب نمی‌کردند.

کواچ تقاضای وقت استراحت کرد و در ادامه مهدوی را جایگزین سعید معروف کرد تا تغییراتی در نحوه حملات خود ایجاد کند که این تعویض هم تقریبا بی نتیجه بود. زایتسف حملات تیمش را در زمین ایران به امتیاز تبدیل می‌کرد. ایتالیا 21 بر 16 از ایران پیش افتاده بود و تیم ملی ایران درآستانه شکست در این ست قرار داشت. فرهاد قائمی یک امتیاز سرویس بدست آورد تا بلجینی تقاضای وقت استراحت کند. 

ایران روی دفاع موسوی هجدهمین امتیاز را برای ایران بدست آورد تا اختلاف پوئن به 3 برسد.اما بلافاصله سرویس فرهاد قائمی به تور خورد و 22 بر 19 نتیجه به سود ایتالیا شد. دفاع موسوی روی آبشار زایتسف راهی بیرون شد و امتیاز برای ایتالیا بدست آمد. کواچ تقاضای بازبینی صحنه را کرد که بی فایده بود. در ادامه روی امتیاز 20 ایران این بار ایتالیا درخواست ویدئوچک کرد تا بار دیگر داوران را مجاب به بازبینی صحنه کند. این بازیبنی امتیاز 24 را برای ایتالیا کسب کرد. ایران 24 بر 19 از حریف عقب افتاده بود و سرمربی صربستانی ایران بار دیگر وقت استراحت گرفت تا نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند.اما بعد از این وقت استراحت زایتسف در ادامه درخشش خود امتیاز 25 را بدست آورد تا کار را در این ست به سود تیمش تمام کند.

ایوان زایتسف در این ست به تنهایی 8 امتیاز برای تیمش کسب کرد.

**ست دوم : ایران 23 – ایتالیا 25 / برترری شاگردان کواچ از دست رفت


ایران 0- ایتالیا 2


اولین امتیاز در ست دوم به ایران رسید. امتیازی که فرهاد قائمی، دریافت کننده قدرتی ایران بدست آورد. در ادامه بازیکنان ایران هماهنگ‌تر از ست اول نشان دادند.

 ایتالیایی‌ها بر خلاف ست اول در دریافت پر اشتباه بودند ، موضوعی که به دلیل سرویس‌های خوب یاران ایران رخ می‌داد. در این ست از ابتدا مهدی مهدوی در خط پاسور به جای سعید معروف در میدان بود. امتیازات مساوی بود و تیم‌ها در نهایت یک پوئن از حریفشان پیش می‌افتادند.

دو تیم در زدن سرویس اشتباهاتی داشتند که روند بازی را تحت تاثیر قرار داده بود. امتیاز 7 برای ایتالیا با تقاضای بازبینی صحنه از سوی ایتالیایی‌ها همراه شد اما داوران رای را به سود ایران دادند و شاگردان کواچ برای نخستین بار در طول بازی با اختلاف دو امتیاز از حریف پیش افتادند.

 آبشار تورنا روی حمله حساب شده ایتالیا باز هم همه چیز را به تساوی کشاند و دو تیم 7 بر 7 مساوی شدند. امتیاز هشتم هم روی به خارج رفتن توپ امیر غفور به ایتالیا رسید و دو تیم راهی اولین وقت استراحت فنی این ست شدند.بعد از این وقت استراحت تیم ایران امتیازی کسب نکرد و ایتالیا 10 بر 7 جلو افتاد. کواچ وقت استراحت گرفت تا با یادآوری نکات لازم برتری را به تیمش بازگرداند.

حملات ایتالیا زهردار ادامه داشت و امتیاز 11 هم برای این تیم ثبت شد. در آن طرف میدان اما ایران در حملات و حتی در دفاع موفق عمل نمی‌کرد. در ادامه بازیکنان ایران سعی کردند اختلاف امتیاز را کمتر کنند. دو امیتاز پیاپی از سوی ایران روی دفاع موسوی و غفور به دست آمد. اختلاف امیتاز به 2 رسیده بود.

ضربه عبادی پور امتیاز 12 را برای ایران بدست آورد و پس از آن دفاع عالی سید محمد موسوی نتیجه را 12 بر 12 مساوی کرد تا کادر فنی ایتالیا تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه همه چیز مساوی پیش می‌رفت. سرویس‌های پرشی بازیکنان ایران در این ست ایتالیا را با مشکل مواجه کرده بود.

ایران 16 بر 14 پیش افتاد که تقاضای بازبینی صحنه از سوی بلجینی با رای به سود ایتالیا همراه شد و 15 بر 15 مساوی شدند. در این صحنه کواچ به دلیل اعرتاض یه تصمیم گرفته شده، با کارت زرد داور هم مواجه شد. روی ضربه مهدوی ایران امتیاز 16 را هم گرفت و راهی وقت استراحت دوم این دیدار شد. در ادامه دو تیم پایاپای پیش میرفتند. برخورد سرویس تورنا به تور ایران را 20 بر 19 پیش انداخت. 

قائمی در خط سرویس ایستاد، سرویس خوب فرهاد قائمی در یک رفت و برگشت به امتیاز برای ایران تبدیل شد و ایران را 21 بر 19 پیش انداخت. زایتسف با آبشار خود بازی را به تساوی کشاند و دو تیم 21 بر 21 شدند. در تساوی 22 بر 22 کواچ وقت استراحت گرفت. اشتباهات هر دو تیم امیتازات را به حریف می داد تا همه چی مساوی پیش برود. امتیاز 24 روز حمله خوب خوان تورنا به ایران رسید و امتیاز 25 هم در حالی به ایتالیا رسید که توپ میلاد عبادی‌پور راهی اوت شد.




**ست سوم : ایران 21 – ایتالیا 25/ تعویض‌هایی که برتری را از ایران گرفت!

نخستین امتیاز در ست سوم این دیدار توسط ایوان زایتسف که بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تیم ایتالیا بود به دست آمد. ایتالیا که گویا با خیال راحت‌تر نسبت به ایران در این ست راهی میدان شده بود در کسب امتیاز هم بهتر عمل کرد. و از همان ابتدا از ایران پیش افتاد و اختلاف امتیاز ایجاد کرد.

امتیاز 4 برای ایتالیا با اعتراض شدید اسلوبودان کواچ همراه شد و سبب شد تقاضای بازبینی صورت بگیرد. این امتیاز به دلیل زود سوت زدن داور از ایتالیا گرفته شد. در ادامه بازیکنان ایران که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند نمایشی عالی داشتند و روی روند امتیازگیری قرار گرفتند.

شاگردان کواچ 6 بر 4 پیش افتادند تا بلجینی مجبور شود وقت استراحت بگیرد و نکات لازم را به بازیکنانش گوشزد کند. در ادامه دفاع خوب فرهاد قائمی ایران را به امتیاز 7 رساند. امتیاز 8 هم روی خطای سرویس ایتالیایی‌ها به ایران رسید و دو تیم 8 بر 5 به سود ایران به نخستین وقت استراحت فنی ست سوم رفتند.

 برتری همچنان با شاگردان کواچ بود. امتیاز 10 روی حرکت پایپ قائمی به ایران رسید.بلجینی دست به دو تعویض زد تا با تغییراتی در ترکیب تیمش بتواند روند بازی را تغییر دهد. با این حال مدافعان روی تور ایران با نمایش خوب خود اجازه امتیاز گرفتن به مهاجمان ایتالیا نمی‌دادند و 12 بر 9 از حریف پیش افتاده بودند. باز هم بلجینی بازیکنانش را تغییر داد. امتیاز 10 برای ایتالیا روی به خارج رفتن سرویس عبادی‌پور بدست آمد. لانزا امتیاز 11 را هم برای تیمش به دست آورد تا اختلاف امتیاز به یک برسد اما در ادامه خطای تور پیانو امتیاز 13 را در جدول امتیازات ایران ثبت کرد. امتیاز 14 هم روی کار خوب مدافعان روی تور ایران بدست آمد.

 سرمربی ایتالیا که باز هم تیمش با 3 اختلاف امتیاز عقب افتاده بود بار دیگر تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه دو تعویض از سوی کواچ صورت گرفت. شهرام محمودی که گویا مصدومیتش به پایان رسیده بود جایگزین غفور شد و سعید معروف که از ابتدای ست دوم روی نیمکت نشسته بود به جای مهدوی در ناحیه پاسور قرار گرفت. دو تیم در امتیاز 16 بر 15 برای ایران راهی دومین وقت استراحت فنی ست سوم این بازی شدند.پس از این وقت استراحت باز هم ایران از حریف عقب افتاد و نتیجه 20 بر 18 به سود ایتالیا شد. کواچ تقاضای وقت استراحت کرد و پس از آن هم بار دیگر مهدوی را جایگزین سعید معروف کرد.

ایتالیا همچنان از ایران با دو امتیاز اختلاف جلو بود. زایتسف به درخشش خود ادامه می‌داد و با توانمندی بالا توپ‌های خود را از روی دست مدافعین روی تور ایران رد می‌کرد. باز هم وقت استراحت برای ایران گرفته شد.ایرانی که در اکثر دقایق این ست از ایتالیا جلو افتاده بود حالا در آستانه واگذاری این ست و این دیدار قرار داشت.

عبادی‌پور به جای میرزاجانپور به میدان آمد. به خارج رفتن ضربه امیر غفور امتیاز 24 را هم برای ایتالیا ثبت کرد. امتیاز 25 را هم تورنا بدست آورد تا این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود ایتالیا تمام شود.

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار مرحله دوم این مسابقات فردا از ساعت 7 و 40 به وقت ایران در همین سالن به مصاف آمریکایی خواهد رفت که بدون شکست و با 6 پیروزی در صدر جدول مسابقات تا این روز از مسابقات قرار گرفته‌اند. تیم ملی والیبال ایتالیا هم فردا باید به مصاف تونس برود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۳:۳۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
کوجایی ولاسکو که یادت بخیر
Iran (Islamic Republic of)
RIO
۲۲:۰۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
پ ن پ میخواستی سه صفر ببریم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۳۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
به نظرم وقتی توی حرفه ای تخصص نداریم بهتره نظر ندیم
مشکل از یه نفر نیست از کل تیمه
شاید یه مقداری هم کواچ مقصر باشه
ولی معروف هم خوب بازی نکرد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۴۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
کواچ فقط برای اموزش خردسالان در یک شهرستان کوچک مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
اشكال نداره پهلونان ما مردم ايران پشت شما هستيم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
باید قبول کنیم ولاسکو قهرمان اصلی تیم ما بود .
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۴:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
کواچ باید بره.
با این مربی المپیکو هیچ وقت نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۱۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
نشانه :
مغرور شدن
بدون برنامه بودن
چسبیدن به فوتبال
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۴:۰۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
کواچ باید بره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
ای کاش قهرمانی اسیا را از دست نمیدادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
داره چه بلایی سرمون میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
داره چه بلایی سرمون میاد؟
آخرین اخبار