امینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سعی کردم در اجرا خودم باشد

هیچگاه ادعای سواد نداشته و در هر شرایط سنی حرمت مخاطبان، عوامل برنامه و مهمانان را حفظ کرده‌ام.

نیلوفر امینی‌فر مجری برنامه‌، «سیمای خانواده» در خصوص ویژگی‌های اجرا در برنامه‌های فعال در حوزه خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: کسی که در برنامه‌ای همچون «سیمای خانواده» اجرا می کند به طور حتم باید زندگی مشترک را تجربه کرده و یا دارای استاندارد سنی متناسب باشد. چرا که مخاطب ما دارای خصوصیات خاصی بوده و اکثر آنهارا بزرگسالان تشکیل می‌دهند. 

وی افزود: اگر من به عنوان یک مجری سواد لازم برای هدایت گفتگو را نداشته باشم مخاطب را فراری می‌دهم.

امینی‌‌فر مهمترین عامل جذب مخاطب در برنامه‌های تلویزیونی را این گونه بیان کرد: جواب این سوال به نوع برنامه‌ برمی‌گردد. اما از مهمترین فاکتورها می‌توان به شناخت سلیقه مخاطب و پیک زمان پخش برنامه‌ها اشاره کرد. به عنوان مثال در برنامه‌های عصرگاهی نیاز به نشاط بیشتری احساس می‌شود و برعکس در برنامه‌های شبانگاهی آرامش مخاطب مدنظر قرار می‌گیرد.

وی در مورد ویژگی‌ مختص به خود در اجرا عنوان کرد: من از 18 سالگی وارد این عرصه شده‌ام و سن بلوغ و رشد خود را در تلویزیون سپری کرده‌ام بنابراین وقوع یکسره اتفاقات تجربی و فکری در من طبیعی است به همین دلیل سعی کردم مردم به شکلی بسیار نرم شاهد این اتفاقات و سیر رشد من باشند.

امینی‌فر تصریح کرد: در هر شرایط سنی و در حین اجرای برنامه‌ها خانواده حرمت مخاطبان، عوامل برنامه و مهمانان را حفظ کرده‌ام هیچگاه ادعای سواد نکردم.

مجری برنامه «سیما خانواده» اظهار داشت: تلاش من بر آن بوده تا نحوه اجرای خود را به شاکله برنامه نزدیک کنم. به این معنی که اگر لازم بوده برنامه‌ای با فضای شاد و یا همراه با آگاهی‌رسانی باشد و خود را با آن تطبیق داده‌ام. در کل باید بگویم که همیشه خودم بوده‌ام یعنی از خود فاصله نگرفته صداسازی نکرده و اغراق ننموده‌ام تمام این موارد را در میان احساساتم رعایت می‌کنم زیرا مخاطب بسیار هوشیار بوده و این بسیار موضوع مهمی است.

نیلوفر امینی‌فرد در مورد تفاوت اجرا در گذشته و حال حاضر بیان کرد: در این زمینه باید از تاریخی که خود مشغول به کار شده‌ام بگویم،‌ بسیاری از مجریان به سبب وقوع برخی مسائل از خود فاصله می‌گیرند و فقط اجرا می‌کنند یعنی نباید حیطه اجرا فقط تبدیل به محل کار شود ما باید مردم و خود را دوست داشته باشیم.

وی در خصوص تمایل به اجرای برنامه‌های زنده گفت: صد در صد مایلم برنامه‌های زنده را اجرا کنم. در این چند سال فقط 3 کار ترکیبی را انجام داده‌ام که تولیدی بوده است اجرا در برنامه زنده مانند زندگی کردن روی آنتن است.

امینی‌فر عنوان کرد: سعی می‌کنم سلیقه تهیه کننده را در نظر بگیرم اگر در موضوعی تخصص نداشته باشم به هر حال یک جایی در برنامه مشخص خواهد شد. تخصص من روانشناسی و جامعه‌شناسی است که مربوط به اجرا در زمینه‌ آسیب‌های اجتماعی است به همین دلیل گروه تهیه کننده و سردبیری برنامه باید مرا جایی قرار دهند که در آن بازدهی داشته باشم.

وی تاثیرگذاری عوامل بصری در جذب مخاطب را این چنین عنوان کرد: در سطح جهانی عوامل بصری و دیداری به عنوان اولین عامل برنامه‌سازی در نظر گرفته می‌شود. از جمله عوامل بصری در وهله اول ظاهر مجری است اگر یک بیننده با ظاهری مواجه شود که او را دفع کند ارتباطی صورت نمی‌گیرد مورد بعدی نادیده نگرفتن رنگ‌ها، موسیقی و دکور برنامه است. اطلاعات دادن صرف در برنامه‌های تلویزیونی موجب خستگی مخاطب خواهد شد.

امینی‌فر در رابطه با اجراهای تخصصی بیان کرد: تشخیص‌ها در این زمینه حائز اهمیت است مواقعی وجود دارد که طرز اجرا متناسب با محتوا و شالکه برنامه است بنابراین مغایرتی با هم ندارند.

وی در پایان گفت: زندگی یک فهم است فکر زنجیر کنی و پرواز، در همان خواهی ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
زندگی یک فهم است ، فکر زنجیر کنی و پرواز ، در همان خواهی ماند ،‌زیباترین جمله‌ای که تا به حال شنیده بودم
آخرین اخبار