مهرماه امسال، 110 هزار نفر دانش‌آموز و 9 هزار و 300 نفر از فرهنگیان وارد یک‌هزار مدرسه استان سمنان خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا جهان مدیرکل اموزش و پرورش استان سمنان از آماده‌سازی 5 هزار کلاس درس برای پذیرایی از دانش‌آموزان در مهرماه امسال خبر داد و گفت: زنگ مهر برای آغاز سال تحصیلی 94 با حضور استاندار و مسئولان استان در دبیرستان امامی به صدا در خواهد آمد و افتتاح اتوماسیون اداری مدارس در همان دبیرستان توسط استاندار صورت می گیرد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود : سال تحصیلی 94-95 از نظر آموزشی سال خاصی است چون معلم جدید الورود نخواهیم داشت و این به دلیل 4 ساله شدن دوره دانشگاه فرهنگیان است .
 از سه سال پیش دوره دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم از 2 سال به 4 سال افزایش پیدا کرده است و امسال تنها سالی است که ورودی جدید از این دانشگاه به مدارس نخواهیم داشت .

 در سال 94 حدود 90 نفر از طریق آزمون در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند.

 وی در ادامه با تقدیر و تشکر از راهنمایی و رانندگی افزود: سرویسهای ایاب و ذهاب دانش آموزان با آرم و کد مشخص می شوند . محمد جهان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در سمنان ، گرمسار و ایوانکی افزود: از حدود 1000 واحد آموزشی موجود 46 درصد فضاهای تخریبی است و 38 درصد نیازمند به مقاوم سازی دارد .

وی افزود : 126 واحد آموزشی غیر دولتی داریم و 68 واحد هیئت امنایی وجود دارد . مدیر کل آموزش و پرورش ضمن اشاره به تعداد 1300 دانش آموزان ورودی جدید گفت: هنوز در مسکن مهر با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم .در حال حاضر نیاز به 23 واحد آموزشی است که فقط 3 واحد مشغول فعالیت هستند.  

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.