رئيس بنياد مطالعاتي فردريش آلمان بر گسترش ارتباطات و انتقال تجربيات صنايع برتر و تكنولوژي هاي زيست محيطي تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، استاندار اصفهان در ديدار رئيس و تعدادي از اعضاي بنياد مطالعاتي فردريش آلمان ضمن تشريح ظرفيت ها و مزيت هاي استان اصفهان در حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي، صنعتي و گردشگري اظهارداشت: اصفهان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي و به عبارتي پايتخت دوم ايران است و در هفته ي گذشته نيز اصفهان به عنوان شهر جهاني صنايع دستي در يونسكو برگزيده شد.

استاندار اصفهان با اشاره به افزايش سه برابري تعداد توريست ها در طول سال گذشته، افزود: آلمان بالاترين رتبه را در ورود گردشگران به اصفهان دارد و ارتباط توريسم بين ايران و آلمان به لحاظ شرايط تاريخي مي تواند بيش از اين نيز باشد.

زرگرپور با بيان اينكه بعد از توافق ايران و ۵+۱ و لغو تحريم هاي ظالمانه ، روابط دوجانبه مي تواند گسترش يابد، اظهارداشت: صنايع آلماني در كشور ايران خوشنام است و سابقه ي تاريخي و دوستي ملت ايران با مردم آلمان اقتضا مي كند از فرصت طلايي پيش رو در جهت تحكيم مناسبات و افزايش ارتباطات استفاده نماييم.

وي افزود: در برنامه ي توسعه ي ده ساله ي استان، محور توسعه؛ گردشگري قرار داده شده است و در اين راستا طي دو سال گذشته ظرفيت هتل ها ۴۰ درصد افزايش يافته و با توجه به ظرفيت هاي بالاي گردشگري استان، مي تواند بسيار گسترده تر نيز باشد.

رسول زرگرپور با اشاره به اينكه صنعت توريسم اصفهان آماده ي سرمايه گذاري كشورهاي مختلف است، اظهارداشت: سرمابه گذاري در اين بخش يك سرمايه گذاري اطمينان بخش و سودآور خواهد بود.

وي ضمن اعلام آمادگي براي ارتباط تنگاتنگ و نزديكتر با كشور آلمان بويژه يكي از ايالت هاي اين كشور، گفت: دولت دكتر روحاني به استان ها اين اختيار را داده است كه بتوانند با استان هاي ديگر كشورها روابط اقتصادي و فرهنگي داشته باشند.

مدير ارشد استان به برگزاري هفته هاي فرهنگي اصفهان در يكي از شهرهاي بزرگ كشور آلمان اشاره كرد و افزود: برگزاري هفته ي فرهنگي در ارتباط بين ملت ها موثر خواهد بود .

رسول زرگرپور با بيان اينكه اصفهان آمادگي دارد كه درجهت جذب تكنولوژي برتر در زمينه هاي زيست محيطي با آلمان مشاركت داشته باشد، تصريح كرد: در حال حاضر ايران در موضعي نيست كه كالاي آماده خريداري نمايد ولي در زمينه ي صنايع بزرگ و مسائل زيست محيطي بدنبال مشاركت با ديگر كشورها مي باشد.

زرگرپور اضافه كرد: اصفهان صنعتي ترين استان كشور است و بازسازي اين صنعت و سازگارنمودن آن با توجه به اينكه بخش اعظمي از اين صنايع از كشور آلمان است مي تواند جز توافقات دو كشور باشد.

استاندار اصفهان خاطر نشان كرد: اصفهان دومين استان كشور در توليد محصولات كشاورزي است و كارخانجات تبديل محصولات كشاورزي در استان اصفهان فعاليت مي كنند و علاوه بر صنعت،كشاورزي نيز مي تواند محور تعاملات دو طرف باشد.

وي با بيان اينكه عمليات اجرايي قطار سريع السير اصفهان- تهران در حال انجام است، گفت: مذاكرات با چيني ها در اين زمينه صورت گرفته است ولي با توجه به اينكه بخش اعظم مسير اين قطار در استان اصفهان است مي توانيم پيشنهادت جديد را بعنوان مبناي همكاري ايران و آلمان بررسي نماييم.

رئيس بنياد مطالعاتي فردريش آلمان نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه اين بنياد يكي از قديمي ترين بنياد هاي سياسي آلمان است، اظهارداشت: وظيفه ي اين بنياد حمايت از دانشجويان و بحث آموزش سياسي است و سعي داريم كه گفتمان سياسي بين ايران و آلمان را گسترش دهيم.

وي در ادامه افزد: همواره از تعاملات با مراكز استان ها حمايت مي كنم و در راستاي همكاري هاي بوجود آمده فكر مي كنم كه بعد از توافق هسته اي روابط با سرعت بيشتري گسترش يابد و با فعالين اقتصادي و مسئولين استان ها گفتگوهاي موثري داشته باشيم.

رئيس بنياد مطالعاتي فردريش آلمان با بيان اينكه براي اين كشور تمركز روي موضوعات گردشگري بسيار مهم است، تصريح كرد: مي توانيم شرايطي را فراهم كنيم كه با استان هاي مختلف آلمان پرواز مستقيم داير گردد و مردم با سفر به اصفهان با اين تمدن بزرگ آشنا شوند.

اين مقام آلماني افزود: با توجه به اينكه با تاريخ و تمدن اصفهان آشنايي كامل داشتيم و با انتظارات فراواني به اين شهر سفر كرديم ولي ويژگي هاي اصفهان بالاتر از تصورات ما بود چرا كه آثار تاريخي بسيار چشم نواز و همچنين سرسبزي و زيبايي و تميزي اين شهر براي ما جاي تعجب داشت.

وي ضمن استقبال از پيشنهادات استاندار اصفهان در زمينه هاي گردشگري فرهنگي تجاري و صنعتي آمادگي كشورش را براي گسترش ارتباطات و انتقال تجربيات به ويژه در زمينه ي صنايع برتر و تكنولوژي هاي زيست محيطي اعلام نمود.



انتهای پیام/گ

رييس بنياد مطالعاتي فردريش آلمان در پايان از استاندار اصفهان جهت سفر به اين كشور و حضور و سخنراني در اين بنياد در جمع نخبگان آلماني رسماً دعوت نمود.

برچسب ها: تکنولوژی ، بنیاد ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.