فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه اعلام کرد: تنها شمار اندکی از نیروهایی که به وسیله ی آمریکا آموزش دیده اند، با گروه تروریستی داعش در سوریه مبارزه می ‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال لوید جی آستین، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه روز چهارشنبه اعلام کرد: تنها شمار اندکی از نیروهایی که به وسیله ی آمریکا آموزش دیده و تجهیز شده‌اند، در حال حاضر با گروه تروریستی داعش در سوریه مبارزه می ‌کنند.

ژنرال لوید جی آستین در سخنانی در برابر اعضای کمیسیون نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت کشورش تاکنون 54 نفر را برای مبارزه با داعش در سوریه آموزش داده و تجهیز کرده است، اما از بین آنها تنها شمار اندکی واقعا به مبارزه مشغول هستند.

جف سسیونز و کلی آیوت از سناتورهای جمهوری خواه چنین چیزی را یک شکست کامل خواندند.
براساس این گزارش، آمریکا از بهار گذشته عملیات آموزش و تجهیز شورشیان میانه‌رو سوری را که با دقت تمام برگزیده شده بودند، آغاز کرد. بر اساس طرح آمریکا، قرار بود این نیروها با گروه داعش در سوریه مبارزه کنند.

با این حال،‌ این برنامه که کنگره آمریکا برای اجرای آن پانصد میلیون دلار بودجه اختصاص داد، با موفقیت همراه نشد.

 بنا به اعلام منابع آگاه، تاکنون تنها 54 نفر آموزش دیده‌اند. این در حالی است که بر اساس این برنامه قرار بود طی یک سال حدود پنج هزار نیرو آموزش ببینند.

بسیاری از رسانه‌ها‌ی آمریکایی طی هفته‌های گذشته اعلام کردند: رایزنی‌ هایی در دولت آمریکا برای تغییر این برنامه در جریان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
مردم دنيا رو خر فرض كرده اند، مي خواهند ٥٤ نفر را آموزش دهند كه با داعش بجنگند!!
آخرین اخبار